Avatar billede foxskywalker Nybegynder
19. september 2003 - 11:11 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke inst. WIN XP igen

Jeg har en meget STORT problem

Min computer frøs forleden mens jeg ikke var i nærheden og da jeg ikke kunne få den til at reagerer gjorde jeg som jeg plejede, nemlige trykkede på Reboot knappen, men da den så ikke startede op i windows men bare frøs inden den kom derind genstartede jeg igen.... og igen...... og igen med samme resultat, ikke engang fejlsikrte tilstand virkede sidste gang jeg genstartede sagde den at den manglede en fil eller den var beskadiget en DLL fil i system32 mappen. FEDT!!!! Jeg geninstallere bare Windows tænkte jeg, men nej, når den har genstartet første gang siger den bare at der mangler en fil eller en fil er beskadiget. Nogle andre gange siger den at den stoppede for ikke at beskade computeren, og at det kunne være galt med et stykke hardware. En af mine venner foreslog at det kunne være mine RAM så jeg nakkede nogle fra min fars maskine, men samme fejl. Så jeg har pillet alle mine kort ud undtagen mit gfx kort jeg har pillet min sekundære hardisk fra samt min DVD brænder så kun min CD-Brænder samt primær hadrdisk er sat til. men samme problem, har endda prøvet at installere på min sekundære hardisk, dog med samme resultat. Efter et stykke tid gik mit C drev så i stykker så det skulle formateres, OK tænkte jeg så mister jeg mit DATA men det virker måske, men nej det virker stadig ikke.

Nu kommer det mest underlige så, jeg kan godt installere Windows ME??? bare ikke så fedt at den sekundære disk samt den anden partition er NTSF for jeg kan jo ik åbne dem i ME og tage backup :(

Noget andet er at hver gang jeg genstarte i ME kommer der en advarsel fra bundkortet (har slået antivirus tingen til) "Disk boot sector is to be modified type "Y" to accept, any key to abort"
Da jeg ikke ved hvad det er trykker jeg selvfølgelig hele tiden andet end "Y"

Men computeren fryser også når jeg bruger ME, men det virker da i det mindste noget af tiden ;(

Jeg har prøvet at installere Norton Antivirus for at tjekke BOOT sektoren men der er ingen virus siger den
Avatar billede joker73 Nybegynder
19. september 2003 - 11:13 #1
Frøs den også under installationen af de forskellige OS?
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 11:19 #2
Prøv en anden ramblok.
Avatar billede hcma Novice
19. september 2003 - 11:19 #3
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 11:28 #4
Har du prøvet, at slette partionen og oprette en ny?
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
19. september 2003 - 11:49 #5
joker73>> Den frøs ikke da jeg installerede
catbody>> Prøver det lige
peet49 >> "En af mine venner foreslog at det kunne være mine RAM så jeg nakkede nogle fra min fars maskine, men samme fejl" og nej da jeg helst ikke vil miste de data der ligger på min anden partion. Men hvis der ikke er en anden udvej prøver jeg det. Jeg kan vel ikke gøre det uden at fjerne den anden partion også?
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 11:55 #6
Har du en win98/me startdiskette, så prøv, at boote op på den og kør en overfladescan, det kan være HD har nogle bad sektors.
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. september 2003 - 11:56 #7
Hvilket styresystem vil du have installeret?
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
19. september 2003 - 12:00 #8
peet 49>> har gjort det, det gør den inden den installere Windows ME

magictouch>> Windows XP
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 12:05 #9
Peet49>>Kan man slette primær partition, uden først at slette logiske drev?
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 12:05 #10
Prøv at deseble Plug&Play i bios, eller tag alt hardware ud af maskinen, du ikke skal bruge under installationen.
Avatar billede draeber Nybegynder
19. september 2003 - 12:08 #11
Jeg har nogenlunde samme problem for tiden... mente først at det var min (forholdsvis nye harddisk), det var det ikke, kunne jeg konstatere efter at have testet den på kryds og tværs i en anden maskine. (Herunder også installation af WinXP Home)
Så tænkte jeg, at det måtte være RAM, så jeg ringede til en kamnmerat og sagde at jeg var nødt til at kidnappe en af hans blokke. - Hjalp heller IKKE.
Jeg har ligesom dig taget ALT andet hardware ud af maskinen end grafikkort, hdd og motherboard.
Grafikkortet har jeg også prøvet at skifte - heller ingen bedring.
I går fik jeg så et nyt bundkort, da jeg mente det måtte være det! Heller IKKE!
Nu er jeg så nået dertil, at det må være min CPU, der er blevet dårlig.

Det skal måske lige siges, at min maskine nu er nået dertil, at den kun kan komme med en blå skærm, hvor der står at noget hardware er itu...

Pointen: Det kan også være din CPU, men jeg skal nok lige skrive, når jeg har prøvet at skifte den også
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 12:09 #12
fromsej>Man kan godt nøjes med, at slette primær.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
19. september 2003 - 12:23 #13
Jeg har haft problemet med CPU'en for ikke så længe siden troede også først det var bundkortet, men det var helt andre problemer, den startede slet ikke derfor tror jeg ikke det er CPU'en, men det er da en mulighed. men jeg hælder nu mest til Bundkort teorien da den nu går i stå når den har talt rammene op, ligegyldigt om jeg prøver med mine fars ram eller mine egne. Inden den startede på dette nåede jeg dog lige at tjekke "Enhedshåndteringen" og se at der var en fejl ved en af IDE controllerne, ved ikke hvad for en men gætter på det var den primærer. hmmmm det virkede lige en overgang hvis jeg ikke havde et kabel i primær IDE port men nu virker det ikke ligegyldigt hvad jeg gør :(

peet49>> Nu kan jeg så desværrer ikke gå ind i biosen mere så det kan jeg ikke teste.
Avatar billede draeber Nybegynder
19. september 2003 - 12:28 #14
Hvis du nu heller ikke kan gå ind i BIOS, og du har gjort, som du beskriver, må det være enten bundkortet eller CPU'en!
Kan du evt. komme til at teste det ved at låne noget af en kammerat?
Det er jo unægteligt billigere, end at købe noget hjem, som du måske ikke får brug for...
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 12:30 #15
Jeg vil sige, at bundkortet er røget sig en tur, entyen kontroller eller bios.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
19. september 2003 - 12:31 #16
draeber>> Ja det har du ret i må lige se om jeg kan finde nogen der har samme slags CPU som mig.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
19. september 2003 - 12:39 #17
peet49>> ja det lyder mest sandsynligt, især taget i betragtning at den godt kan se hvad for en processor der sidder deri, samt hvor mange ram, det er først når den kommer til IDE diskene at det går galt.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 12:42 #18
Jeg er også 90% sikker på at bundkortet er defekt.
Peet49>>Tak for info, det vil jeg lige lege lidt med.*S*
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 12:47 #19
Hvis det var CPUèn ville det ikke boote overhovedet, så det kan kun være bundkort.
Avatar billede draeber Nybegynder
19. september 2003 - 12:53 #20
->peet49... Det har jeg ellers også ment, men kan du så forklare at det ikke virker, når det eneste man mangler at udskifte er CPU'en???
Jeg har som sagt nogenlunde samme problem som foxskywalker og HAR prøvet at udskifte bundkortet - dog uden held...
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 13:02 #21
draeber>nu kender jeg ikke dit problem, men er det kun fordi XP ikke kan installeres, kan det også ligge ved HD, nogle HDèr vil XP simpelthen ikke kendes ved.
Avatar billede draeber Nybegynder
19. september 2003 - 13:06 #22
som jeg nævnte, er ALT på nær CPU'en udskiftet - samtidig har maskinen kørt godt nok hidtil. Harddisken virker fint i en anden maskine, som jeg har testet den i.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 13:09 #23
Draeber>>Lav venligst dit eget spørgsmål, det forvirrer mere end det gavner, at skulle klare to spørgeres problemer i et spørgsmål.
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2003 - 13:09 #24
Nu er XP og hardwaresammensætning altid en sjov affære.
Avatar billede draeber Nybegynder
19. september 2003 - 13:17 #25
->peet49 kan vi kun være enige om...

->fromsej Du har helt ret, jeg skitserede bare, hvad jeg selv havde oplevet og regnede bestemt ikke med at få svar. Derfor regnede jeg heller ikke med at starte en debat om mit problem, men som det nu sker, tabte jeg tråden lidt, da der blev sået tvivl om mine iagttagelser, og ville så lige pointere, hvad jeg havde skrevet/opnået af resultater og konklusioner...
Jeg skal nok holde mig ude af dette spørgsmål med mere om mit problem, men som sagt, vagte det min interesse, da jeg netop har samme problem, og bare er kommet lidt længere i fejlsøgningen...
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2003 - 14:07 #26
Draeber>>Helt i orden, og alle input er selvfølgelig velkomne, der kan bringe løsningen nærmere, og det kan da også være det kun er mig der blev lidt forvirret, og måtte prøve at holde personerne adskilt, jeg er jo en ældre mand.*G*
Avatar billede joker73 Nybegynder
19. september 2003 - 23:46 #27
>>draeber..

Du skriver at din harddisk virker fint i en anden maskine.. Mener du her som SEKUNDÆR disk eller som BOOT disk? Dette kan være væsentligt idet din disk kan være perm. skadet m.m.
Avatar billede zenze Nybegynder
20. september 2003 - 00:28 #28
Har du prøvet at måle på din strømforsyning - eller evt. prøvet med en anden?
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
25. september 2003 - 22:35 #29
Weeeeeeee Det var bundkortet ;D så nu virker den igen

Takker alle dem der var med til at hjælpe selv om det ikke rigtigt hjalp :D

Læg lige et svar jer der var med til at komme med foreslag så deler jeg pointene ud til jer alle.
Avatar billede peet-49 Novice
04. oktober 2003 - 16:20 #30
Takker for point.
Avatar billede draeber Nybegynder
05. oktober 2003 - 11:57 #31
samme her...