Avatar billede skvat_man Nybegynder
19. september 2003 - 10:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Webservice til DB

Jeg har et GRANDE problem...

Jeg er ved at lave en WebSerive i c# .Net som skal kontakte en database som ligger INDEN for mit netværk. Den skal hive noget data ud...

Min connection kode er:
string strConnection = "server=ServerNavn;" + "Trusted_Connection=yes; database=INtouch1";
            myConnection = new System.Data.SqlClient.SqlConnection(strConnection);

            myConnection.Open();

om fejl meddelsen er:
System.Data.SqlClient.SqlException: SQL Server findes ikke, eller adgang blev nægtet.
  at System.Data.SqlClient.ConnectionPool.GetConnection(Boolean& isInTransaction)
  at System.Data.SqlClient.SqlConnectionPoolManager.GetPooledConnection(SqlConnectionString options, Boolean& isInTransaction)
  at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
  at prototype_INtouch.IntouchData.CreateConnection() in c:\inetpub\wwwroot\prototype_intouch\service1.asmx.cs:line 64
  at prototype_INtouch.IntouchData.InitializeComponent() in c:\inetpub\wwwroot\prototype_intouch\service1.asmx.cs:line 42
  at prototype_INtouch.IntouchData..ctor() in c:\inetpub\wwwroot\prototype_intouch\service1.asmx.cs:line 28

Er der nogen der har et clue om hvad der kan være galt? De linier som henvises til i fejlmeddelsen er de linier i koden som har med Connection at gøre.
Avatar billede medions Nybegynder
19. september 2003 - 10:40 #1
Er servernavnet rigtig?

//>Rune
Avatar billede skvat_man Nybegynder
19. september 2003 - 10:43 #2
Jeg har med vilje "masked" servernavner her i dette indlæg. Men servernavnet er skrevet PRÆCIS som det er på db serveren. Det jeg ikke ved er om der skal noget foran, eks. en ip eller noget? Serveren ligger som sagt på en anden maskine men inden for samme submask (hedder det vist).
Avatar billede medions Nybegynder
19. september 2003 - 10:46 #3
Prøv at skriv localhost istedet for hvis den ligger på samme server, evt. prøv med den interne IP adresse for den server den ligger på!

//>Rune
Avatar billede skvat_man Nybegynder
19. september 2003 - 11:00 #4
Jeg har prøvet ip-adr/severnavn, det virkede ik, og ved at skrive localhost, så henviser jeg jo til min egen maskine.

Husk på at en webservice tilgåes fra nettet.
Avatar billede christian Nybegynder
19. september 2003 - 11:22 #5
Det er jo ikke sikkert at du kan tilgå din ms-sql server over netværket hvis der er slået noget sikkerhed til på database serveren.
Prøv at se om du kan connecte til den via SQL Server Enterprise Manager

Hvis du er i tvilv om hvordan en connection string skal se ud, er dette link ret godt at have liggende
http://www.connectionstrings.com
Avatar billede skvat_man Nybegynder
19. september 2003 - 11:53 #6
Ja, der er kontaktfra SQL EM. Men en fed side iøvrigt!

Jeg tror du fik mig til at tænke lidt anderledes, for nu virker det - selv om at det stort set er det samme der stå. Hvordan tildeler jeg pts til dig?
Avatar billede christian Nybegynder
19. september 2003 - 12:32 #7
Jeg giver et svar :-)