Avatar billede tormood Nybegynder
18. september 2003 - 22:22 Der er 3 kommentarer

fjerne to felt i en form

jeg har en form med flere felt, når ønsker jeg å fjerne "navn", "telefon", og "email".

problemet er at da må jeg også endre i javascriptet og jeg får bare feilmeldinger når jeg prøver.

Kan noen hjelpe, her er koden:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<!--#include file="config.asp" -->
<%

theDate = request.QueryString("d")

Session.LCID = intLocale

' check if selected date occurs in the past */
dNow = FormatDateTime(Date(),vbShortDate)
if DateDiff("d", dNow, theDate) <= -1 Then
%>
<script language="JavaScript">
alert('<%=strPopup%>');
</script>
<%
end if
%>

<html>
<head>
<title>Add Appointment</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" href="styles.css" type="text/css">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function YY_checkform() { //v4.66
//copyright (c)1998,2002 Yaromat.com
  var args = YY_checkform.arguments; var myDot=true; var myV=''; var myErr='';var addErr=false;var myReq;
  for (var i=1; i<args.length;i=i+4){
    if (args[i+1].charAt(0)=='#'){myReq=true; args[i+1]=args[i+1].substring(1);}else{myReq=false}
    var myObj = MM_findObj(args[i].replace(/\[\d+\]/ig,""));
    myV=myObj.value;
    if (myObj.type=='text'||myObj.type=='password'||myObj.type=='hidden'){
      if (myReq&&myObj.value.length==0){addErr=true}
      if ((myV.length>0)&&(args[i+2]==1)){ //fromto
        var myMa=args[i+1].split('_');if(isNaN(myV)||myV<myMa[0]/1||myV > myMa[1]/1){addErr=true}
      } else if ((myV.length>0)&&(args[i+2]==2)){
          var rx=new RegExp("^[\\w\.=-]+@[\\w\\.-]+\\.[a-z]{2,4}$");if(!rx.test(myV))addErr=true;
      } else if ((myV.length>0)&&(args[i+2]==3)){ // date
        var myMa=args[i+1].split("#"); var myAt=myV.match(myMa[0]);
        if(myAt){
          var myD=(myAt[myMa[1]])?myAt[myMa[1]]:1; var myM=myAt[myMa[2]]-1; var myY=myAt[myMa[3]];
          var myDate=new Date(myY,myM,myD);
          if(myDate.getFullYear()!=myY||myDate.getDate()!=myD||myDate.getMonth()!=myM){addErr=true};
        }else{addErr=true}
      } else if ((myV.length>0)&&(args[i+2]==4)){ // time
        var myMa=args[i+1].split("#"); var myAt=myV.match(myMa[0]);if(!myAt){addErr=true}
      } else if (myV.length>0&&args[i+2]==5){ // check this 2
            var myObj1 = MM_findObj(args[i+1].replace(/\[\d+\]/ig,""));
            if(myObj1.length)myObj1=myObj1[args[i+1].replace(/(.*\[)|(\].*)/ig,"")];
            if(!myObj1.checked){addErr=true}
      } else if (myV.length>0&&args[i+2]==6){ // the same
            var myObj1 = MM_findObj(args[i+1]);
            if(myV!=myObj1.value){addErr=true}
      }
    } else
    if (!myObj.type&&myObj.length>0&&myObj[0].type=='radio'){
          var myTest = args[i].match(/(.*)\[(\d+)\].*/i);
          var myObj1=(myObj.length>1)?myObj[myTest[2]]:myObj;
      if (args[i+2]==1&&myObj1&&myObj1.checked&&MM_findObj(args[i+1]).value.length/1==0){addErr=true}
      if (args[i+2]==2){
        var myDot=false;
        for(var j=0;j<myObj.length;j++){myDot=myDot||myObj[j].checked}
        if(!myDot){myErr+='* ' +args[i+3]+'\n'}
      }
    } else if (myObj.type=='checkbox'){
      if(args[i+2]==1&&myObj.checked==false){addErr=true}
      if(args[i+2]==2&&myObj.checked&&MM_findObj(args[i+1]).value.length/1==0){addErr=true}
    } else if (myObj.type=='select-one'||myObj.type=='select-multiple'){
      if(args[i+2]==1&&myObj.selectedIndex/1==0){addErr=true}
    }else if (myObj.type=='textarea'){
      if(myV.length<args[i+1]){addErr=true}
    }
    if (addErr){myErr+='* '+args[i+3]+'\n'; addErr=false}
  }
  if (myErr!=''){alert('The required information is incomplete or contains errors:\t\t\t\t\t\n\n'+myErr)}
  document.MM_returnValue = (myErr=='');
}
//-->
</script>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<form action="save.asp" method="post" name="f1" id="f1">
  <table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="1" style="border:solid 1px black">
    <tr>
      <td> <table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1" bgcolor="#999999">
          <tr bgcolor="#CCCCCC">
            <td colspan="2" class="heading">Add Appointment</td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="12%" bgcolor="#CCCCCC" class="txt">Subject:</td>
            <td width="88%" bgcolor="#F8F8F8" class="txt"><input name="subject" type="text" id="subject" size="60"></td>
          </tr>
          <tr valign="top">
            <td bgcolor="#CCCCCC" class="txt">Time:</td>
            <td bgcolor="#F8F8F8" class="txt">&nbsp;<strong><%=theDate%></strong> at
              <select name="time" id="time">
<option value="none">select time</option>

                                <%
                strTmpFromTime = theDate&" "&strOpTime
                strTmpToTime = theDate&" "&strClTime

                strTotalMinutes = DateDiff("n", strTmpFromTime,strTmpToTime )

                    y = 60
                    x = Cint(strTotalMinutes)

                strOutPut = strOpTime
                strOutPut = FormatDateTime(strOutput,vbShortTime)
                Do While y < x+60
                    z = y + x

                    %>
                    <option value="<%=strOutput%>"><%=strOutput%></option>
                    <%

                    y = y + strInterVal
                    strOutPut = DateAdd("n",strInterVal,strOutPut)
                    strOutPut = FormatDateTime(strOutput,vbShortTime)
                    Loop
                    %>
              </select>
              <input name="theDate" type="hidden" id="theDate" value="<%=theDate%>"></td>
          </tr>
          <tr valign="top">
            <td height="120" bgcolor="#CCCCCC" class="txt">Body:</td>
            <td height="120" bgcolor="#F8F8F8" class="txt"><textarea name="body" cols="58" rows="9" wrap="VIRTUAL" id="body"></textarea></td>
          </tr>
        </table>
        <table width="100%" border="0" cellpadding="1" cellspacing="0" class="txt">

          <tr>
            <td bgcolor="#CCCCCC">Name:</td>
          </tr>
          <tr>
            <td bgcolor="#F8F8F8"><input name="name" type="text" id="name" size="36"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td bgcolor="#999999" height="1"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td bgcolor="#CCCCCC">telephone:</td>
          </tr>
          <tr>
            <td bgcolor="#F8F8F8"><input name="tel" type="text" id="tel" size="36"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td bgcolor="#999999" height="1"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td bgcolor="#CCCCCC">Email:</td>
          </tr>
          <tr>
            <td bgcolor="#F8F8F8"><input name="email" type="text" id="email" size="36">
              <input name="action" type="hidden" id="action" value="insert"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td bgcolor="#F8F8F8"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td bgcolor="#F8F8F8">
<input name="Submit" type="submit" onClick="YY_checkform('f1','subject','#q','0','Subject is required','name','#q','0','Name is required','email','#S','2','Email is required, must be a valid email address','time','#q','1','Appointment time must be selected');return document.MM_returnValue" value="Submit">
              <input type="button" name="button" value="Cancel" onClick="self.close()"></td>
          </tr>
        </table></td>
    </tr>
  </table>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede nmh Nybegynder
18. september 2003 - 23:00 #1
Du skal ændre i denne del:
<input name="Submit" type="submit" onClick="YY_checkform('f1','subject','#q','0','Subject is required','name','#q','0','Name is required','email','#S','2','Email is required, must be a valid email address','time','#q','1','Appointment time must be selected');return document.MM_returnValue" value="Submit">
prøv at ændre til:

<input name="Submit" type="submit" onClick="YY_checkform('f1','subject','#q','0','Subject is required','time','#q','1','Appointment time must be selected');return document.MM_returnValue" value="Submit">

Nu burde du kunne fjerne inputfelterne med navn name og email.
Jeg kan ikke se et felt med navn telefon eller phone. Men der er et felt med navn tel og foran ståt telephone.
Det felt skulle du også kunne fjerne.

Prøv dette og meld tilbage her.
Avatar billede tormood Nybegynder
18. september 2003 - 23:12 #2
jeg har prøvd dette før men man må endre i javascriptet
Avatar billede nmh Nybegynder
18. september 2003 - 23:36 #3
men så vil jeg foreslå i første omgang at fjerne funktionen YY_checkform() i javascriptet helt og holdent, og så ændre

<input name="Submit" type="submit" onClick="YY_checkform('f1','subject','#q','0','Subject is required','time','#q','1','Appointment time must be selected');return document.MM_returnValue" value="Submit">

til

<input name="Submit" type="submit" value="Submit">

Hvis det virker, så bør der laves en ny funktion, der kontrollerer om input-felterne er udfyldt korrekt. Det er lettere end at sidde og rode med den gamle komplicerede funktion YY_checkform.