Avatar billede shm1976 Nybegynder
18. september 2003 - 13:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

stored procedure temporær tabel

Hej

Vi har oprette en stored procedure, som undervejs danner en temporær tabel. Og i den forbindelse anvendes en select sætning til at udvælge data til dennne tabel. Når den nævnte stored procedure køres i Query Analyser returneres det rigtige dataset, men ved afvikling under asp returneres det første dataset (altså den temporære tabel).

Vi kalder den stored procedure ved :

set rs = connection.execute("Exec webtop_igangsaetter '" & mask_id & "','" & vals &"'")

Stored procedure:

CREATE PROCEDURE WebTop_Igangsaetter (

    @LineID varchar(4),
    @ValsePeriode varchar(12)

) AS

CREATE TABLE #SD (
    TaskID varchar(24)
)

INSERT INTO #SD
SELECT TaskID FROM Metocs_data.dbo.workchk WHERE (checkcode <> '379') AND (checkobject = '63')

SELECT --DISTINCT TOP 15
manperi_period.period,
manperi_period.tubeline,
ISNULL(#SD.taskid, 0) AS SD
.....
Avatar billede shm1976 Nybegynder
18. september 2003 - 13:17 #1
Spørgsmålet er selvfølgelig - hvorfor returneres temporær tabel ?
kan det evt. undgåes ved at kalde den stored procedure på anden vis....
Avatar billede ocp Nybegynder
18. september 2003 - 13:39 #2
Der findes, så vidt jeg husker, en kommando på recordset-objektet der hedder NextRecordset - prøv lige den.
Avatar billede shm1976 Nybegynder
18. september 2003 - 13:50 #3
ved kald af NextRecordSet 1 gang får jeg følgende
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80004005)
Invalid object name '#SD'.
/simplex/rørproduktion/igang_saetter.asp, line 65

ved kald af NextRecordSet 2 gange får jeg følgende

Error Type:
ADODB.Recordset (0x800A0CB3)
Current provider does not support returning multiple recordsets from a single execution.
/simplex/rørproduktion/igang_saetter.asp, line 48
Avatar billede ocp Nybegynder
18. september 2003 - 14:02 #4
OK... så har I garanteret lavet en fejl i jeres SQL - det jeg kan se af den sp burde fungere helt efter hensigten.
Avatar billede ocp Nybegynder
18. september 2003 - 14:02 #5
Prøv også lige at indsætte en "set nocount on" liger under AS.
Avatar billede shm1976 Nybegynder
18. september 2003 - 14:07 #6
jeps - jeg fandt det også lige - send lige et svar så får du point - kan du forklare nærmere om baggrunden for 'set nocount on'
Avatar billede ocp Nybegynder
18. september 2003 - 14:13 #7
Ved at sætte nocount undgår man at få "XX rows affected" ud. Disse rækker KAN give problemer i visse tilfælde.
Avatar billede ocp Nybegynder
18. september 2003 - 14:14 #8
PS: Der er også performance-fordele hvis det er en SP der bliver kaldt mange gange

Fra online books:
"Stops the message indicating the number of rows affected by a Transact-SQL statement from being returned as part of the results."