Avatar billede fobian Nybegynder
18. september 2003 - 10:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overføre HTML til Excel

Jeg har lavet en asp fil, som ved kald udfører en forespørgsel i en database og derefter viser data i et nyt Explorer vindue i en HTML tabel.

Jeg vil gerne have tilføjet mulighed for at få overført det dannede HTML dokument til Excel.

Kan man læse HTML koden fra det dannede dokument og danne et nyt dokument hvor der er foranstillet linien
"<%response.ContentType="application/vnd.ms-excel"%>"
for at få det vist i Excel.?
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. september 2003 - 21:04 #1
Ja du kan bruge Response.ContentType="application/vnd.ms-excel"

På baggrund af ContentType ved browseren at den skal formatere side som en Excel side. Browseren vil enten vise siden eller komme med en "Save As" dialog. Hvis siden vises i browseren kan brugeren altid gemme det som en Excel fil ved at gå op i browserens "Fil" menu og vælge "Gem Som"/"Save As".

Det er muligt at skrive formler inde cellerne som Excel så udføre.

Bemærk i dette eksemple bruges funktionen SUM:

<%
Response.ContentType="application/vnd.ms-excel"
%>
<html>
<body>
<table border="1">
<tr>
<td>Kol A</td>
<td>kol B</td>
<td>Kol C</td>
<td>Kol D</td>
</tr>
<tr>
<td>1</td>
<td>2</td>
<td>3</td>
<td>4</td>
</tr>
<tr>
<td>5</td>
<td>6</td>
<td>7</td>
<td>8</td>
</tr>
<tr>
<td>9</td>
<td>10</td>
<td>11</td>
<td>12</td>
</tr>
<tr bgcolor="blue">
<td>=SUM(A2:A4)</td>
<td>=SUM(B2:B4)</td>
<td>=SUM(C2:C4)</td>
<td>=SUM(D2:D4)</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede fobian Nybegynder
18. september 2003 - 21:54 #2
Det har jeg skam prøvet i en eksisterende fil. Men problemet er, at gøre det fra det html dokument, som er dannet ud fra forespørgslen. Dvs. i det nye html dokument. Jeg havde forestillet mig noget med et link, som via noget script kunne læse indholdet af html-dokumentet og skrive det til en ny session, hvor der var foranstillet Response.ContentType="application/vnd.ms-excel"

Jeg har prøvet at få det asp dokument der danner html filen til også at kunne danne Excel dokumentet, men det vil bare ikke dú. Jeg har på fornemmelsen, at det er de overførte parametre i url'en, som giver lidt problemer når jeg kalder asp dokumentet.
Avatar billede fobian Nybegynder
30. september 2003 - 14:01 #3
Det ser ikke ud til, at der er flere bud, så jeg lukker spørgsmålet.
eagleeye: Tak for dit bud, men det løste ikke problemet.