Avatar billede jesperf Nybegynder
18. september 2003 - 10:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

DHTML EDIT ActiveX Control

Jeg har indsat en DHTML Edit ActiveX Control på en formular for at kunne redigere noget HTML. Det virker fint nok, men når jeg trykker på return tasten, flyttes focus til næste control på formularen, istedet for at lave et linieskift i DHTML Edit controlleren.

Jeg kan ikke se muligheden "Enter Key Behavior" som der er i en normal text control.

Er der nogle der kender en løsning på dette problem ?
Avatar billede overchord Nybegynder
18. september 2003 - 11:54 #1
Normalt skal man bruge shift+Enter for at lave linjeskift i kontroller i Access.
Du kan aendre key behaviour paa Enter "globalt" under Tools, der ligger en tab-side for keyboard under options. Men denne aendirng vil koere igenenm for alle databaser paa din pc
Avatar billede jesperf Nybegynder
18. september 2003 - 12:11 #2
-> Overchord. Du skriver "Normalt skal man bruge shift+Enter for at lave linjeskift i kontroller i Access"
Det passer da ikke. Hvis du for text boxen angiver "Enter Key Behavior" til "New Line in Field" så får du et linieskift, altså en ny linie. Denne option er bare ikke tilgængelig i DHTML Editor Controlleren.

At ændre "Enter Key Behavior" under option for databasen virker ikke i DHTML Edit Controllen!

Jeg kan ihvertfald ikke få det til at virke på min maskine.
Har du selv prøvet din løsning af eller var det et forslag jeg kunne prøve af?

/Jesper
Avatar billede overchord Nybegynder
18. september 2003 - 12:27 #3
Nope det var abre et foreslag...
Avatar billede jesperf Nybegynder
18. september 2003 - 19:42 #4
Er der virkelig ikke nogle der har arbejdet med DHTML Edit Control i Access og haft ligende problem og som har en løsning ??

Kom nu! Der må være nogle små eksperter i VBA programmering, der kan finde en løsning!!

/Jesper
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2003 - 10:23 #5
I have NEVER had the need for using the DHTML Edit Control so I wouldnt know where to start. I would be very surprised if many others use it either!
Avatar billede jesperf Nybegynder
23. september 2003 - 12:04 #6
Det har du nok ret i.

Jeg lader spørgsmålet stå åbnet et par dage endnu. Det kan jo være en VBA freak får mod på at finde en løsning på problemstillingen  :-)

/Jesper
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2003 - 12:16 #7
Jesper, I have actually had a look at the problem and it looks to me as though it is the control which has the problem! The control should take ALL key events so that focus doesnt go to the next control, but I cant see any paramaters to alter this.
Avatar billede jesperf Nybegynder
23. september 2003 - 12:43 #8
Terry, If I use the control in a VB 6 project, the problem is not there. Here the control works perfect. When you hit the return key, you will get a new line.
Avatar billede jesperf Nybegynder
23. september 2003 - 12:47 #9
If you want to play a little with it, I can send you the DHTMLEdit SDK. There is also included some samples for VB and Internet Explorer.

/Jesper
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2003 - 12:56 #10
Jesper I would prefer not to, thanks though!
Controls designed for VB are not always compatible with Access even though they are accessible in the Toolbox, I think this is the case here!
Avatar billede jesperf Nybegynder
23. september 2003 - 13:09 #11
Yes - It can be! Anyway thanks for your help!
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2003 - 13:15 #12
No problem Jesper, if I had more time I would look more closely at this but I  dont :o(
Avatar billede jesperf Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:22 #13
Lukker spørgsmål, da ingen foreslag er kommet