Avatar billede hero_jee Nybegynder
18. september 2003 - 10:21 Der er 7 kommentarer

Rapport visnings problem

har et problem med min rapport.
Jeg har 3 underrapporter i min store rapport.
Mit problem er, at jeg henter 3 værdier, og disse skal så trækkes fra.
Problemet er blot, at hvis nu 1 af værdierne ikke er der, så melder den fejl :

Kan vise det med et eksempel, dette virker:
underrapport1:  5
underrapport2:  3
underrapport3:  1
---------------------------
underrapport1-underrapport2 ...... Virker fint...

Dette virker ikke
underrapport1:  5
underrapport2:
underrapport3:  1
---------------------------
underrapport1-underrapport2 ...... Virker IKKE..., får fejlmeddelesen #Fejl.
18. september 2003 - 10:29 #1
Hver gang du referere til et felt (f.eks. med Me!Sub1!Felt1 eller =Form!Sub1!Felt1) så brug funktionen NZ. Vha denne funktion fortæler du Access hvad den skal skrive og regne med, hvis værdien er tom (Null)

Skriv i stedet:
nz(underrapport1;0)-nz(underrapport2;0)
Avatar billede hero_jee Nybegynder
18. september 2003 - 10:34 #2
=NZ([Underordnetobjekt119].[Report]![Sum Of Beløb];0)-NZ([Underordnetobjekt121].[Report]![Sum Of Beløb];0)

Jeg prøver at skrive dette men den melder stadig fejl
18. september 2003 - 10:41 #3
er [Sum of beløb] et beregnet felt på formularen? Står der f.eks. =Sum([Beløb]) i feltet?
I så fald, kan du prøve at flytte Nz-funktionen hertil, således:

=nz(sum([Beløb]);0)

og så beholde
[Underordnetobjekt119].[Report]![Sum Of Beløb]-[Underordnetobjekt121].[Report]![Sum Of Beløb]
Avatar billede hero_jee Nybegynder
18. september 2003 - 10:55 #4
Nu skriver jeg dette i mit tekst felt : =nz(Sum([Beløb]);0)
og den kommer stadigvæk med samme fejl :-(
18. september 2003 - 11:27 #5
Hvordan ser det ud i tekstfeltet? beregner den værdien korrekt dernede, således at værdierne ser således ud:
underrapport1:  5
underrapport2:  0
underrapport3:  1
Avatar billede hero_jee Nybegynder
18. september 2003 - 11:40 #6
nej det gør der ikke... i tekst feltet ser det ud således:
underrapport1:  5

underrapport3:  1
18. september 2003 - 11:52 #7
hmm, det er lidt svært at gennemskue.

Du er velkommen til at sende db'en til mig på: tj@milla.dk