Avatar billede aaboe Nybegynder
17. september 2003 - 23:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Åbning af port i iptables

Jeg skal åbne for en port, som vores banksystem (BG Officebanking) kan kommunikere på.

Jeg benytter E-smith, som er baseret på en nyere RedHat og dermed iptables.

Porten skal ligge mellem 1024 og 65535, skal kommunikere TCP/IP til ob1.bgbank.dk/194.192.184.70.

Jeg vil gerne sætte porten op, så den kun kan åbnes indefra og kun til ovenstående adresse/ip.

Jeg har fundet følgende:
# Open ports to server on LAN (BG)
iptables -A FORWARD -j ACCEPT -p tcp --dport 5412
iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp --dport 5412 -j DNAT --to $FORWARD_BG:5412

Er det helt ved siden af?
Avatar billede janpo Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:25 #1
Der er noget galt her. Din regel i FORWARD chain åbner for port 5412 i begge retninger. Du burde nok tilføje -i eth0 og -o eth1, hvis du har to netkort i din firewall. Jeg går ud fra at det er klienten, og ikke serveren, du laver firewall på ?
DNAT direktivet tager vist kun specifikationen --to-destination, så det skal du rette. Men ellers kan jeg ikke se om resten er OK.
Avatar billede aaboe Nybegynder
03. december 2006 - 16:30 #2
Problemet blev løst med en web-bank løsning.