Avatar billede fembe Nybegynder
17. september 2003 - 20:27 Der er 9 kommentarer

Musikafspiller der ikke starter forfra/stopper når siden reloader

Jeg har et lille problem, jeg skal bruge en musikafspiller på min side, hvor man kan tænde/slukke for musikken samt vælge mellem 3 stykker musik.

Det har jeg fået til at virke MEN da jeg ikke har lavet siden i frames – og ikke agter at gøre det, stopper musikken eller starter forfra hver gang man klikker på et link hvilket jo ikke er fedt :o(

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få musikken til at spille hele tiden uden at lave siden i iframe, frames, flash eller vil have en ekstern player??

Håber der er nogen der kan hjælpe, hilsen
Karin :o)
Avatar billede TRoXa Novice
17. september 2003 - 20:51 #1
Det kan ik lade sig gøre, da koden bliver initialiseret hver gang koden blir aktiveret, så du blir nødt til evt at lave en skjult iframe eller lign med den i og så styre den vha din main frame :)
Avatar billede TRoXa Novice
17. september 2003 - 20:51 #2
koden blir aktiveret = når siden reloades
Avatar billede egeriis Nybegynder
17. september 2003 - 22:06 #3
Lav en skjult frame
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. september 2003 - 22:29 #4
Du kan lave et skjult vindue med lyden:

<body onload="v=window.open("musik.htm","musiksiden"); v.blur(); return true;">

/per
Avatar billede fembe Nybegynder
18. september 2003 - 09:24 #5
Hmm grunden til at jeg ikke vil lave det i frames er p.g.a. søgemaskinerne.

Jeg har dog leget lidt med tanken om en iframe, men hvis jeg lægger toppen i en iframe vil den jo også blive kaldt hver gang der bliver klikket på et link, og så har jeg jo samme problem med at koden bliver initialiseret og musikken slukker,  eller ikke husker hvilket af de 3 nummer der var valgt...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. september 2003 - 09:40 #6
Så skal du sikkert anvende en cookie løsning.

/per
Avatar billede fembe Nybegynder
18. september 2003 - 10:15 #7
Hvordan kan jeg lave det i en cookie?

Har du noget kode der viser/løser det som jeg kan bruge? Jeg er desværre ikke den helt store kode haj endnu...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. september 2003 - 13:11 #8
Har du adgang til php eller asp?

Der er ca. 1900 spørgsmål vedr. cookies på eksperten, men jeg vil godt hjælpe dig.

http://www.eksperten.dk/kat/0?searchtype=txt&words=cookie&method=and&sort=score&catid=0

/per
Avatar billede fembe Nybegynder
18. september 2003 - 14:28 #9
Det er ASP jeg normalt koder i.

Jeg ved godt hvordan man opretter og tjekker en cookie, men det var mere hvad jeg skulle putte i den, for at få det til at virke :o)