Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
17. september 2003 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Response.Write("<p><input type=""submit"" name=""knap"" value=""p

Response.Write("<p><input type=""submit"" name=""knap"" value=""pispispis"</p>

Kan den linie ikke laves fra en submit knap til en submit tekst..?? Alstå istedet for at knap, så bare et alm. tekst link
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. september 2003 - 19:46 #1
Sådan her:

<a href="java script:document.forms['formnavn'].submit()">tekst</a>
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
17. september 2003 - 19:55 #2
Kan ikke få det til at virke....Du får lige hele dokumentet

<%
Option Explicit

Dim objConn
Dim strSQL

If Len(Session("userid")) = 0 Then
    Response.Redirect("form.asp")
End If

%>

<html>

<head>
    <title>Velkommen</title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>
</head>

<body background="logedin.gif">

<%

If Request.Form("knap") = "Slå autologin fra" Then
    Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath("logins.mdb")

    strSQL ="UPDATE users SET autolog = FALSE WHERE (pkuserid =" & Session("userid") & ");"
    objConn.Execute(strSQL)

    Response.Redirect("form.asp")
End If

If Request.Form("knap2") = "Slå husk mig fra" Then
    Response.Cookies("brugernavn").Expires = date() - 1
    Response.Cookies("password").Expires = date() -1
End If
Response.Write("<p class=""tdtext"">Velkommen " & Session("username") & "</p>")
Response.Write("<form method=""POST"" action=""default.asp"">")

Response.Write("<p><input type=""submit"" name=""knap""
value=""Slå auto login fra"</p><p><input type=""submit"" name=""knap2"" value=""Slå husk mig fra""></p>")  <<<----de to knapper skal laves om

Response.Write("</form>")

%>

</body>

</html>
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
17. september 2003 - 19:56 #3
Response.Write("<p><input type=""submit"" name=""knap""
value=""Slå auto login fra"</p><p><input type=""submit"" name=""knap2"" value=""Slå husk mig fra""></p>")

Altså de to knapper her...De skal bare være tekst istedet
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. september 2003 - 20:00 #4
Du kan ikke få value med andet det er en QueryString:

men prøv:

Response.Write("<form method=""POST"" name=""formnavn"" action=""default.asp"">")

Response.Write("<p><a href=""java script:document.forms['formnavn'].submit()"">Slå auto login fra</a><p><a href="java script:document.forms['formnavn'].submit()">Slå husk mig fra</a></p>")
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. september 2003 - 20:02 #5
Alternativt kan du bruge dette som knap, den ligner et link, men den har fordelen den faktisk er en rigtig submit knap.

<input type="submit" name="knap2"
    style="color:purple;
            background-color:#ffffff;
            border-color:#ffffff;
            border-bottom:none;
            border-left:none;
            border-right:none;
            border-top:none;
            text-decoration:underline;
            Cursor:hand;"
    value="Slå husk mig fra">
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
17. september 2003 - 20:58 #6
Kan du ikke skrive det ind i dokumentet ovenfor...Kan ikke få det til at virke
..???
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. september 2003 - 21:02 #7
Jo så kommer det hele lige:

<%
Option Explicit

Dim objConn
Dim strSQL

If Len(Session("userid")) = 0 Then
    Response.Redirect("form.asp")
End If

%>

<html>

<head>
    <title>Velkommen</title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>
</head>

<body background="logedin.gif">

<%

If Request.Form("knap") = "Slå autologin fra" Then
    Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath("logins.mdb")

    strSQL ="UPDATE users SET autolog = FALSE WHERE (pkuserid =" & Session("userid") & ");"
    objConn.Execute(strSQL)

    Response.Redirect("form.asp")
End If

If Request.Form("knap2") = "Slå husk mig fra" Then
    Response.Cookies("brugernavn").Expires = date() - 1
    Response.Cookies("password").Expires = date() -1
End If
Response.Write("<p class=""tdtext"">Velkommen " & Session("username") & "</p>")
Response.Write("<form method=""POST"" action=""default.asp"">")

Response.Write("<p>")
Response.Write("<input type=""submit"" name=""knap"" style=""color:purple;  background-color:#ffffff; border-color:#ffffff; border-bottom:none; border-left:none; border-right:none; border-top:none; text-decoration:underline; Cursor:hand;"" value=""Slå auto login fra"">")
Response.Write("</p><p>")
Response.Write("<input type=""submit"" name=""knap3"" style=""color:purple;  background-color:#ffffff; border-color:#ffffff; border-bottom:none; border-left:none; border-right:none; border-top:none; text-decoration:underline; Cursor:hand;"" value=""Slå husk mig fra"">")
Response.Write("</p>")

Response.Write("</form>")

%>

</body>

</html>