Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 18:29 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet lydbånd

Er der nogle herinde som kan hjælpe mig? Jeg har under en "udrensing" af fejl og andre ting som bare fyldte op mistet mit lydbånd. Det hedder det da, gør det ikke? Jeg kan ikke høre musik eller mine egne lyde som f. eks når jeg får post eller når jeg starter computeren. Jeg har også mistet min højttaler i nederste menu, den spørger efter DLL-fil,C:/WINDOWS/SYSTEM/CRTDLL.DLL
Jeg har prøvet at installerer windows 98 igen, det hjalp ikke noget, Jeg er gået "helt ned" til "lær det selv - WINDOWS98" intet hjælper.
Da jeg stadig ikke har kunnet install. CDrom brænding er jeg temmelig utryg ved at uninstall. windows før jeg install. det igen.
Hvis jeg mister to års arbejde er jeg fortabt. Det er en plinterny pc, 256 RAM, med plads til godt 38 GB. Hvad der er sket ved jeg ikke, er der nogle foreslag?
Avatar billede henninga Novice
18. september 2003 - 00:16 #1
Ja det kan være farligt at "rydde op".
Hvis du går ind under  Start > Tilbehør > Systemværktøjer og vælger det program der hedder Systemoplysninger, er der nogle værktøjer til gendannelse af ødelagte systemfiler. Følg vejledningerne.
Du kan også prøve under  Start > Indstillinger > Kontrolpanel > Tilføj/Fjern Programmer  og her vælge  Windows komponenter. Herunder kan du så vælge de multimedie komponenter du vil installere.

HenningA
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. september 2003 - 10:46 #2
Hvis ovenstående ikke har hjulpet, så prøv det her: http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?crtdll
Avatar billede dawn Nybegynder
18. september 2003 - 14:03 #3
Til henninga,
Det har jeg prøvet, mit lydkort er og bliver væk, Egenskaber for multi medier kan ikke aktiveres lydmæssigt.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
18. september 2003 - 14:07 #4
til magictouch,
Har allerede været der, har downloaded hvad der skulle have hjulpet, det gjorde det bare ikke, sorry, men mest for mig selv, da jeg skal sidde her i stilhed.Læs mit svar til henninga.
dawn
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. september 2003 - 19:23 #5
Hvad hedder lydkortet, og du har opdateret efter "udrensningen" ?
Her er noget om w98 (hvis du ikke har været der)http://www.cpucare.com/FAQS/W98TIPS/hints98.htm
Avatar billede dawn Nybegynder
18. september 2003 - 19:42 #6
Har opdateret efter udrensing, brugte hele formiddagen i dag på det. Fik en smule lyd, men så poppede DVDreklamen op for at gøre opmærksom på at den altså var der, og lyden forsvandt. Det skete alle de gange vi prøvede at install. windows 98 igen.Jeg kan godt prøve din adresse, lidt senere, lige nu har jeg noget andet post jeg skal ha' ud af verden.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
18. september 2003 - 20:04 #7
Har besøgt din adresse, desværre har selv været på eftersøgning på Google, intet hjælper, jeg bliver nok nød til at vente til en der har lidt mere teknisk snilde end mig, kommer og kan se ind i min pc. Det tør jeg ikke rigtig selv. Jeg burde "fjerne" alt og starte helt forfra igen, men det har jeg jo lige gjort da jeg skiftede min gamle pc ud med dette sorte monster, som er hel ny. Jeg orker ikke  at miste alt igen.
Jeg er bange for at I ikke kan hjælpe mig. Men tak for interessen, det varmer altsammen  i denne stilhed.
dawn
Avatar billede henninga Novice
18. september 2003 - 23:50 #8
Har du været i Enhedshåndtering og se om lydkort er i orden (ingen gule udråbstegn) ??

Højreklik på Denne Computer > vælg Egenskaber > Enhedshåndtering

Hvis der er gult udråbstegn er det fordi driverne skal geninstalleres: Dobbeltklik på enheden og vælg at geninstallere driver.
Hvis der ikke er gult udråbstegn kan du se efter om lydkortet er med på listen, Hvis ikke har du en hardwarefejl. Hvis det er med, så er der ikke her fejlen ligger.

Bare så du har lidt at arbejde med ;o)

HenningA
Avatar billede dawn Nybegynder
19. september 2003 - 12:39 #9
Ingen gule udråbstegn, har været det igennem tre gange nu - sorry.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
21. september 2003 - 11:49 #10
Is there anybody out there?
Mit sorte monster spørger nu efter C:/windows/stytem/Iosubsys/BsUDF.VXD
Kan det have noget at gøre med at mit multi-medie er inaktivt?
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
22. september 2003 - 18:49 #11
Okay, så må jeg gå til andre. Det er edde..... for dårligt at et panel af såkaldte genier/eksperter, ikke kan hjælpe mig. Det er meget muligt at jeg har mange problemer, men er det ikke det I sidder der for? Ja jeg spørger bare. Mange af jer skuffer mig, hvis jeg siger "det gik desværre ikke" en gang, så løber i væk til en som giver jer tekniske udtryk. Hvor hel.... skal vi "småtosser" gå hen så? R... m..! And then the rest WAS silence.
dawn.
Avatar billede dawn Nybegynder
22. september 2003 - 19:00 #12
Jeg har ingen lydenheder for mulri-medier, hvad betyder det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
22. september 2003 - 19:01 #13
Og ta' så lige at se væk fra mine trykfejl, tak
dawn
Avatar billede henninga Novice
22. september 2003 - 21:18 #14
Ja, det er da fantastisk at der ikke sidder en hel flok klar til at hjælpe hvad ?
Men sådan er der jo så mange fantastiske ting her på nette  ;o)

Prøv at starte monsteret op i fejlsikker tilstand ved at trykke F8 lige inde den indlæser windows. I menuen vælger du fejlsikker tilstand.
Hvis den starter op der uden problemer, genstarter du bare helt normalt.
Det kan nogen gange rense den for unoder.

Og det kunne da godt være du vil få en gladere tilværelse ved at formatere hele c-drevet og geninstallere win98 på et "frisk" monster.

HenningA
Avatar billede dawn Nybegynder
22. september 2003 - 22:00 #15
Det har jeg allerede prøvet, og der er absolut ingen grund til at være ubehøvlet, du kan jo bare lade være at svare.
Jeg har for meget at miste til at "formatere" og starte forfra igen.
Det har jeg prøvet en gang da jeg købte denne pc, og vær så lige så venlig at tale ordentlig.
dawn
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 22:02 #16
Du kan bare installere Windows oveni den gamle så mister du da ikek dine dokumenter.
Avatar billede dawn Nybegynder
22. september 2003 - 22:02 #17
Ser du, når jeg bliver gal, taler jeg til alt og intet, men når du henning et eller andet påtaler mig på denne måde, så er det et personligt angreb på mig, og du burde vide bedre.
dawn
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 22:08 #18
Hmm, jeg synes egentlig at henninga har talt pænt til dig, du overser vist at der er en smiley bag hans kommentar. Den bedste måde til IKKE at få hjælp herinde er at fare op som du er godt på vej til...du kunne med fordel lige vente lidt inden du "farer" i tastaturet. Dette er bare så du kan tage til efterretning :-)
Vi er faktisk mange som gerne vil prøve at hjælpe og henninga har da så absolut kommet med mange forslag til dig.

Og nu til et forslag:
Sæt din win98 cd i maskinen og kør
sfc /scannow
det skulle gerne reparere dine systemfiler hvis de er beskadiget og så gå en tur på windows update bagefter og få opdateret din windows.
Avatar billede dawn Nybegynder
22. september 2003 - 22:24 #19
Sorry, have already tried that, didn't do. Måske kan du forstå hvorfor jeg efterhånden er ude på overdrevet, jeg har faktisk været igennem alt hvad I har sagt, hvad bøger fortæller mig, det eneste jeg ikke tør er at skille monstret ad.
dawn
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 22:29 #20
Hvis det og en geninstallation ikke virker så ved jeg faktisk ikke hvad virker :-) Da du installerede oveni, tog du alt med?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 22:31 #21
Har du haft noget der hed CLIP installeret?
Avatar billede dawn Nybegynder
22. september 2003 - 22:32 #22
Da jeg prøvede at install. windows oveni, fik jeg lyd i to sek. indtil DVD poppede op for at gøre opmærksom på at den altså var der. Så forsvandt det igen. Jeg prøvede op til flere gange, med samme resultat, til sidst gik jeg tilbage så nu kan jeg sikkert heller ikke SE DVD.
Jeg er nu som sagt tilbage hvor jeg startede, blot den nu kalder på det som jeg har skrevet om. Den siger noget om en enhedsfil, som har en eller anden forbindelse med dette den kalder på. Det står længere oppe.
dawn Jeg går i seng nu.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 22:34 #23
Jeg fandt dette her, det kan du jo prøve så burde meddelelsen om vxd'en forsvinde (Pkt. 1-4 på http://www.bhacorp.com/support/faq_clip5/01.html:

B's CLiP5 does not appear in the list for [Add/Remove Programs] in [Control Panel].
Or
I cannot remove B's CLiP5 via [Add/Remove Programs] without receiving an error message.

You can usually uninstall B's CLiP5 using [Add or Remove Programs]. If you cannot due to some system problems, you can uninstall it using the uninstaller available on the Download page, or use one of the following methods: manual installation, or use the Installation CD-ROM.

Uninstalling B's CLiP using the Installation CD-ROM
1. Insert the installation disc you received with the drive into the CD-ROM drive.

2. Select B’s CLiP, and click [Yes].

3. Then you will be prompted to uninstall the software. Click [OK].

4. The software is uninstalled.

Uninstalling B's CLiP manually
Note:
The fix or solution suggested should only be performed by a skilled computer technician. You should first backup the system and maintain the backup in a secure location in the event you need to restore the system due to error or other reasons. B.H.A Corporation and B.H.A Software Corporation assume no responsibility for damage or loss you incur or cause while attempting to implement the suggest fix or modification.

1. Launch the registry editor. After selecting [Run] from the [Start] menu, enter "regedit" in [Open] and click [OK].

2. Delete keys referring to the following (no others!):
Keys to be deleted:
/HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/B.H.A/B.H.A B's CLiP
/HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/B.H.A/B's CLiP
/HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/
CurrentVersion/Uninstall/{19C64880-BBCA-11D4-9EEE-
0004ACDDDB3B}

If [B's CLiP] appears in the following location, delete it.
/HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/ CurrentVersion/run

3. Quit the Registry Editor and reboot Windows.

4. Find the file below and delete it.
Windows 98/98 SE/Me Users
C:/windows/system/iosubsys/BsUDF.vxd
Windows 2000 Users
C:/winnt/system32/drivers/BsUDF.sys
Windows XP Users
C:/windows/system32/drivers/BsUDF.sys

5.  Delete the B's CLiP folder. (The default location is in the Program Files folder.)
Avatar billede henninga Novice
22. september 2003 - 22:39 #24
Godnat dawn - sov godt.
Avatar billede dawn Nybegynder
23. september 2003 - 12:07 #25
Til bertie,
Da jeg ikke ved om jeg har en "clip", tør jeg ikke rigtig begynde at rode med det. Se det er problemet ved at købe en pc fra "bagdøre". Man kan ikke ringe efter hjælp uden først at få forbindelse med den person, i dette tilfælde min søn, der henviste mig til ham. Men jeg er taknemmelig for at have muligheden, hvis jeg finder ud af om jeg har en "clip" (hvad det så end er)

Til henninga,
Tak, jeg sov desværre ikke så godt, men det var nu ikke jeres skyld, tak for caring.
dawn
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2003 - 19:48 #26
Så har jeg ikke andet forslag end en helt ny installation når du ikke vil pille, desværre.
Avatar billede dawn Nybegynder
23. september 2003 - 21:14 #27
Næh, men jeg har aftalt med min nevø, at han får den ud en dag, og kigger på den - så må de to rødder han og min søn passe på mine ting i pc'en. Hvorfor kan jeg komme igennem til jer, når jeg ikke kan komme igennem til mine "piger" som jeg er i forum med? Jeg ved at der er atomkraftværkproblemer, men dette forum er måske fra Jylland?
dawn.
Avatar billede dawn Nybegynder
23. september 2003 - 21:17 #28
Da ingen har kunnet hjælpe mig må jeg trække mine point tilbage, og der er kun en måde hvilke jeg opfatter som "rude", men okay - jeg afviser, somme tider er problemerne større end som så, selv om de opstår hos en efterhånden ikke jomfru mere.
Tak til jer alle! Stadig ingen lyd.
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 12:01 #29
Jeg har nu sputgt alle, ingen har nogensinde hørt om en "clip".
Ja, nu svarer jeg, for at få de point væk fra dette spørgsmål,
Er der nogen her som har forstand på at overføre en evt. velkomstside til et aktiveret domæne? Min adm. har haft problemer med at ftpoverføre på min nyindkøbte website. Hvis ikke opretter jeg et nyt spørgsmål.
dawn
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. september 2003 - 12:44 #30
Det er nok bedst med et nyt spørgsmål, det giver mere opmærksomhed:-)
Men det er da træls med det andet:-(
Avatar billede dawn Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:59 #31
Til Dytti, som svarede mig vedr. ødelagte progammer;
Jeg er ikke optimalt på internettet, efter at mit antennelaug har opdateret eller opgraderet. Kan ikke komme på nogle af mine links/adresser via internet, åbenbart kun jer, og dog ikke helt. Håber på at de finder ud af det, jeg kan ikke komme igennem til supportgruppen - optaget hele tiden, så det er nok ikke kun mig, som har problemer.
kærligst Dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
25. oktober 2003 - 18:30 #32
Har simpelthen mistet mine hyperlinks, de fjolser hos Gal Net, ja undskyld, men de klokkede gevaldigt i det, da de opgraderede. Jeg kan kun komme igennem til jer, ikke end gang i min bank kan jeg komme. Hvorfor lige jer? Mit eget forum som har sit udgangspunkt fra Sydfyn kan jeg ikke nå? Fjolser!!!!!!!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. oktober 2003 - 19:58 #33
Kan du så ikke bruge E som mellemled, eller hur?
Avatar billede dawn Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:25 #34
Og hvor må jeg være så venlig at spørge, kender du E. fra? Desværre kan E. ikke hjælpe da det er et Gal Net problem, altså et antennelaug som har sat sine kunder ud af spillet.E. har været meget hjæpsom, men vedk, sidder jo ikke og laver gale streger og opgradere og tror at vedk. er så klog, selv om E. er klog.HuH?????
Dawn
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. oktober 2003 - 21:22 #35
E = eksperten
Avatar billede dawn Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:07 #36
Nåh, sorry, jeg er en smule tummelumsk efter alt det her, Kan stadig ikke komme i kontakt med noget som behøver hyperlinks. Her kan ingen hjælpe mig, andre end de som gjorde ged i det til at begynde med.
Dawn
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:45 #37
Ja okay:-) det jeg mente var, har du ikke en adresselinje foroven, når du er her på E?
Hvis ja, burde du kunne komme den vej ud på nettet f.eks via en søgemaskine
Avatar billede dawn Nybegynder
26. oktober 2003 - 13:42 #38
Jeg har flere søgemekanismer, fejlen ligger hos Gal Net, jeg er ikke den eneste med problemer, ringe trøst, men dog en trøst - 1000vis af mennesker er uden kontakt med omverdenen, på grund af deres opgradering, jeg bliver f,eks, nød til at gå "udenom" når I skriver, hvorfor jeg kan kontakte jer og ikke en gang min bank, spør' mig  ikke, måske behøver jeg ikke hyperlink, hvis  eksperten kunne hjælpe mon de så ikke havde opfanget noget nu?
Jeg savner mit arbejde - det er alt.
dawn