Avatar billede Slettet bruger
17. september 2003 - 15:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TSQL - timeout

Hejsa.. jeg har en asp side som kalder en packet i en oracle database, nogen gange sker der dog det er databasen har monster travlt og laver en timeout, dette sker på produktions serveren som står langt væk herfra, og på dev serveren har jeg ingen problemer, så nu vil jeg høre om nogen har en metode hvorpå at jeg kan lave en timeout i min packet, så jeg kan se hvilken fejl som variablen Error giver mig på asp siden?
Avatar billede dancni Nybegynder
22. september 2003 - 12:41 #1
Du må hellere uddybe dit spørgsmål. Det jeg læser er at du har en ASP side som kalder en Oracle Package. Nogle gange får du timeout på serveren pga. høj belastning. Det lyder lidt mærkeligt med serverside timeout.

Er den timeout du oplever ikke mellem webserveren og webclienten (browseren)?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 13:06 #2
nej en timeout på oracle serveren
Avatar billede dancni Nybegynder
22. september 2003 - 14:31 #3
ok, men jeg kan umiddelbart ikke komme i tanke om en situation som giver timeout på server siden.

Hvis du anvender Windows er opskriften til at finde fejlen i en server package:

alter system set utl_file = 'c:\temp'
(det kræver at directory c:\temp er oprettet på din server)

Du skal modificere din database package så den udskriver fejlene på database siden direkte til en fil i c:\temp. Dette gøres nemmest ved at lave en exception på hver procedure/function i pakken og skrive en fejlbesked med UTL_FILE

En lille fejllogger som du kan tilføje til din package:

procedure error_logger(code in number, code_text in varchar2)
is
            fptr    utl_file.file_type;
begin
fptr:=utl_file.fopen('C:\Temp\oraerror.txt','w');
utl_file.put_line(fptr,to_char(code) || ' ' || code_text );
utl_file.fclose(fptr);
end error_logger;

Til hver procedure i din package skal du tilføje

exception
  when others then
      error_logger(sqlcode,sqlerrm);

Så burde du kunne læse fejlen i filen
Avatar billede larildsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:30 #4
Jeg er ret sikker på at det er en timeout på ODBC driveren.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2006 - 15:56 #5
larildsen havde ret, undskyld det sene feedback :)