Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 18:28 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

afsendning af mail

jeg står og mangler en stump kode til min gæstebog som sender mig en mail når der er nogen der udfører scriptet?

- Christian
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 18:31 #1
mail(\"modtager@modtager.dk\", \"afsender@afsender.dk\", \"EMNE\", \"From: afsender@afsender.dk\\nReply-To: afsender@afsender.dk\\nX-Mailer: PHP/\" . phpversion());
Avatar billede ramlev Nybegynder
26. december 2000 - 18:32 #2
<?

$ip = $REMOTE_ADDR;
$dato = date(\"j/n-Y H:i:s\");
$redirect_to = \"www.def.dk/mailersendt.html\";

$message = \"Dato : $dato\\n\".\"Navn : $name\\n\".\"Email : $email\\n\".\"Web : $url\\n\".\"IP : $ip (\".gethostbyaddr($ip).\")\\n\".\"$textbody\";
if (mail(\"abc@def.dk\",\"mail fra www.def.dk\",$message, \"From: $email\\nReply-To: $email\\nContent-type: text/plain\\nX-Mailer:PHP/\".phpversion()))
        Header(\"Location: \".$redirect_to);

?>
Avatar billede ramlev Nybegynder
26. december 2000 - 18:32 #3
skulle have været et svar
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 18:33 #4
ehmmm, skulle det ikke være skjult? altså brugeren skal vel ikke vide det?
Avatar billede ramlev Nybegynder
26. december 2000 - 18:36 #5
så laver du det bare om til :

<?

$ip = $REMOTE_ADDR;
$dato = date(\"j/n-Y H:i:s\");
$redirect_to = \"www.def.dk/mailersendt.html\";;

$message = \"Dato : $dato\\n\".\"Navn : $name\\n\".\"Email : $email\\n\".\"Web : $url\\n\".\"IP : $ip (\".gethostbyaddr($ip).\")\\n\".\"$textbody\";
mail(\"abc@def.dk\",\"mail fra www.def.dk\",$message, \"From: $email\\nReply-To: $email\\nContent-type: text/plain\\nX-Mailer:PHP/\".phpversion());

?>
Avatar billede ramlev Nybegynder
26. december 2000 - 18:36 #6
og linien $redirect_to skal også væk
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 18:37 #7
så for jeg beskeden:

Warning: Failed to Connect in D:\\html\\hpphp/sql/skriv.php on line 15 ??
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 18:38 #8
jamen, er det ikke bare en trigger, som sender ham en reminder om at der er nogen som har indtastet noget......behøver det være så vildt?
det er vel bare for at slippe for at skulle holde øje med siden hele tiden??
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 18:39 #9
min mailting virker altså fint.....!

kører du det på en PWS, hvis ja, så prøv at uploade den til dit webhotel....der skal være et mailshield sat op!
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 18:42 #10
den skal som ip siger sende mig en mail der fortæller mig at nogen har skrevet.
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 18:43 #11
jeg går ud fra at jeg skal skrive min email dér hvor der står \"abc@def.dk\" ikke??.. jeg for samme medelelse ved begge scripts..

- Christian
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 18:44 #12
jeg kører den på en Apache lokalt på win2k.

- Christian
Avatar billede ramlev Nybegynder
26. december 2000 - 18:45 #13
der skal du skrive den email adresse på den du vil sende mailen til
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 18:47 #14
smid den op på et webhotel....jeg fejlen er at du ikke har dit mailshield installeret lokalt......jeg kan ikke sende mails fra min lokale server....
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 18:47 #15
det har jeg også gjort med førnævnte resultat.

- Christian
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 18:49 #16
det eneste webhotel jeg har adgang til med MySql adgang er f2s.com. men jeg er ikke helt klar over hvilken database jeg skal connecte til på deres server!.

- Christian
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 18:51 #17
jeg ved ikke lige hvad de understøtter, men du kan prøve at poste din kode herinde, så kan jeg tjekke om der er nogen fejl der.......
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 18:55 #18
Her er hele scriptet der skriver beskeden i gæstebogen:

<?

mysql_connect(\"localhost\", \"root\");
mysql_select_db(\"db_navn\");

$insertSQL = \"insert into guest (username, password, tekst, mail)
              values (\'$navn\', \'$chatnavn\', \'$tekst\', \'$mail\')\";
mysql_query($insertSQL);

mysql_close();

$ip = $REMOTE_ADDR;
$dato = date(\"j/n-Y H:i:s\");

$message = \"Dato : $dato\\n\".\"Navn : $name\\n\".\"Email : $email\\n\".\"Web : $url\\n\".\"IP : $ip (\".gethostbyaddr($ip).\")\\n\".\"$textbody\";
mail(\"kedde@mad.dk\",\"mail fra min hjemmeside\",$message, \"From: $email\\nReply-To: $email\\nContent-type: text/plain\\nX-Mailer:PHP/\".phpversion());

?>
<a href=\"laes.php\">Læs besked</a>

</html>

- Christian
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 19:00 #19
det ser lidt skummelt ud....:
hvad med at cutte det lidt ned indtil vi ved det virker, så kan alt flødeskummet komme bagefter:

<?

mysql_connect(\"localhost\", \"root\");
mysql_select_db(\"db_navn\");

$insertSQL = \"insert into guest (username, password, tekst, mail)
              values (\'$navn\', \'$chatnavn\', \'$tekst\', \'$mail\')\";
mysql_query($insertSQL);

mysql_close();

$ip = $REMOTE_ADDR;
$dato = date(\"j/n-Y H:i:s\");

//$message = \"Dato : $dato\\n\".\"Navn : $name\\n\".\"Email : $email\\n\".\"Web : $url\\n\".\"IP : $ip (\".gethostbyaddr($ip).\")\\n\".\"$textbody\";
mail(\"kedde@mad.dk\",\"mail fra min hjemmeside\",\"Der en en ny besked i gæstebogen\", \"From: skriv@dinmailaddresse.dk\\nReply-To: skriv@denigen.dk\\nContent-type: text/plain\\nX-Mailer:PHP/\".phpversion());

?>
<a href=\"laes.php\">Læs besked</a>

</html>
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 19:02 #20
men når du siger at det ikke virker på en lokal maskine, så er det vel det der er problemet?

- Christian
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 19:04 #21
jeg ved ikke noget, jeg siger bare at det ikke virker på min egen......fordi jeg ikke har sat mail op på den!

men du kan prøve med en nye jeg sendte dig.....hvis den virker er det jo bare en eller anden syntax fejl et sted!
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 19:06 #22
jegt kan da godt prøve, men jeg har ikke installeret noget specielt mail på min..

- Christian
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 19:15 #23
jeg prøver at connecte til et webhotel for at få det til at virke.. ellers tak for hjælpen

- Christian
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 19:17 #24
selvtak...
Avatar billede cpawdk Nybegynder
26. december 2000 - 19:24 #25
kan det ikke lade sig gøre at lave <Form action> sådan at den udfører 2 ting??? altså både \"skriv.php\" og \"mailto:kedde@mad.dk\" ?? sådan så jeg for en mail med det folk har skrevet?