Avatar billede eli-ann Nybegynder
17. september 2003 - 10:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Er det mulig å lage en autoruncd der et vbs script blir startet ?

Jeg ønsker å lage en autorun-cd som starter opp et vbs script når cd'en settes inn. Dette scriptet skal sette i gang installasjon av servicepacks. Er dette mulig ?

Jeg har forsøkt å sette open=GetComputerInfo /AUTORUN i autorun.inf, men dette fungerer ikke. Kan noen hjelpe meg ?
Avatar billede medions Nybegynder
17. september 2003 - 10:53 #1
hvis du blot lægger følgende fil på cd'en, så spiller det...

http://hjem.get2net.dk/sth/launch.exe

opret derefter blot filen AUTORUN.INF med følgende indhold:
[autorun]
open=launch.exe vbscriptfil.vbs

Det smarte ved dette lille program er, at det også kan åbne ikke-programmer. Du kan med andre ord også lave autorun på html-sider eller andre filer, der ikke ender med .exe eller .bat

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
17. september 2003 - 12:32 #2
Thx 4 Poinz

//>Rune