Avatar billede anderskj1 Nybegynder
16. september 2003 - 18:33 Der er 1 løsning

At lave et Property panel

Hejsa

Jeg kan huske at jeg læste i en bog (og lavede det) hvordan man kunne "mappe" properties til "en eller anden control" som jeg ikke kan huske (Måske et ListView?!).

Fx. en coler property som:
private Color farve = Color.AliceBlue;

public Color FARVER
{
    set
    {
        farve = value;
    }
        get
    {
        return farve;
    }

Denne kunne på en eller anden måde knyttes til et felt som så automatisk blev til en property som man kender den fra fx. Visual stuios property explore.

Jeg snakker ikke om PropertyGrid...men en simplere måde at gøre det på

Håber nogen aner hvad jeg snakker om
Anders
Avatar billede finger Nybegynder
18. september 2003 - 13:05 #1
Ok.... rimeligt kryptisk spørgsmål. det er ret uklart hvad det er du vil.
Hvis du vil vise din egen property i VS property explorer, så skal du over din property angive forskellige attributes. Dette gøre fx sådan:

[ProvideProperty(.........)]
public int MyProperty
{
get{ return myInt;}
}

så vidt jeg kan huske ihvertfald. Men er det det du vil?