Avatar billede tormood Nybegynder
16. september 2003 - 18:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dato fejl, måned og dag bytter plass

Jeg har en form hvor jeg velger Måned og Dag og År. Den valgte datoen blir sendt til en sql database. Problemet mitt er at når jeg velger feks. oktober 7 2003 så bytter måned og dag plass slik at det blir juli 10 2003.

Dette gjelder bare når dag er under 10. Ellers virker alt fint.

Kan noen hjelpe?
Avatar billede eagleeye Praktikant
16. september 2003 - 18:09 #1
Fejlen skyldes for Access at den bruger US eller UK dato format som er yyyy-mm-dd eller mm-dd-yyyy via SQL. Når man så indsætter en dato i dansk dato format, hvor dagen er først så bytter den rundt på månede og dag i datoen.

Der er en løsning og der er at bruge dato funktionerne Year, Month og Day til at formatere din dato.

<%
dato = "04-06-2003"
strDato = Year(dato) & "-" & Month(dato) & "-" & Day(dato)
SQL = "INSERT INTO tablenavn (datokol) VALUES (#" & strDato & "#)"
%>
Avatar billede tormood Nybegynder
16. september 2003 - 19:06 #2
Takk for hjelpen!