Avatar billede willowwillow Nybegynder
16. september 2003 - 16:48 Der er 1 løsning

dynamiske knapper og Controls.add() konflikt

Efter at have lavet dynamisk event knapper, Læs venligst:

http://www.eksperten.dk/spm/400168

Forsøgte jeg implementere mit eget eks i den rigtige kode jeg har og fik følgende fejl.

The Controls collection cannot be modified because the control contains code blocks (i.e. <% ... %>).

Tingen er at jeg har lavet(lånt) et såkaldt eventrelay klasse (http://www.aspalliance.com/mamanze/samples/?path=eventrelay.cs), der hjælper mig med at håndtere mine dynamiske knapper.

i OnInit laver jeg en instans af min eventrelay klasse, hvilket mine dynamiske knapper så skal pege på.

buttonRelay = new EventRelay("buttonRelay");
buttonRelay.Raised += new EventRelay.RaisedEventHandler(DynamicButtonEvent_Raised);

Controls.Add(buttonRelay); <-- FEJL

Men der sker en fejl når jeg tilføjer min buttonRelay til Controls.

Jeg fandt så ud af at mit kode kørte under samme namespace som mit test eks, og ændrede derfor klasse navne og variabler. Men det hjalp desværre ikke og får stadig samme fejl.

Jeg har så prøvet at læse om controls, men forstå det ikke helt om det er det.

Er det fordi jeg ikke holder fast i min control.

Er det fordi jeg skal lave en form for beholder til evt flere controls.

Er det fordi at jeg havde noget testkode der lavede en control og så laver noget andet kode der laver en stort set den samme control og begge ligger et eller andet sted i referencen og refererer til det samme ?

Nogen der kan evt give noget vejvisning..

Skriv endelig hvis jeg er for kryptisk :-)
Avatar billede willowwillow Nybegynder
17. september 2003 - 10:55 #1
Min fej, havde en javascript menu der indeholdte <%%> tag..