Avatar billede hooo Nybegynder
26. december 2000 - 12:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

http://www.eksperten.dk/spm/40044

Det objekt som jeg viser hvordan man laver i ovenstående spørgsmål, kan jeg ikke bruge det til andet end at udskrive det ? Kan jeg ikke få det tegnet på en eller andan måde eller huh ? Hvad skal man bruge det til ? huh ?
Avatar billede mpultz Nybegynder
27. december 2000 - 13:39 #1
Som jeg kan forstå på den foregående diskussion så er dit problem at du ikke kan få en firkant frem på skærmen, kun udskrivningen af dens koordinater vha. toString() metoden. Hvis du vil skrive firkanten ud grafisk kan du gøre det ved at overstyre paintComponent() metoden.

F.eks. således:

public void paintComponent(Graphics g)
{
  Graphics2D g2d = (Graphics2D)g;
  g2d.draw(new Rectangle(10, 10, 100, 100));
}

Klassen som indeholder denne metode skal selvfølgelig arve fra JComponent. Når dit objekt tegner sig selv op kaldes paintComponent() automatisk.
Avatar billede hooo Nybegynder
28. december 2000 - 12:16 #2
Det vil sige at jeg kun kan bruge det til noget når jeg udvikler appletter og ikke når jeg laver applikationer ?
Jeg er rimelig ny i det JAVA...
Avatar billede mpultz Nybegynder
28. december 2000 - 15:36 #3
Nej, metoden virker for både applikationer og appletter. Brug af den kræver kendskab til AWT/Swing og til dels Java 2D. Se \"The Java Tutorial\" under http://www.javasoft.com/ for at få mere af vide om disse. Hvis du bare vil have en firkant skrevet ud på konsolen brug da System.out.print().