Avatar billede kimpagter Nybegynder
16. september 2003 - 10:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skifte mellem Html Source og WYSIWYG mode

Jeg har et DHTML Editing control Object der ser sådan her ud

<object ID="tbContentElement" CLASS="tbContentElement" CLASSID="clsid:2D360201-FFF5-11D1-8D03-00A0C959BC0A"  VIEWASTEXT>
  <param name=Scrollbars value=true>
</object>

nu vil jeg gerne lave en function der gør at jeg kan skifte mellem Source og WYSIWYG mode, er det nogen der har et forslag ?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. september 2003 - 11:29 #1
Prøv at kik i boksen 'Linie 195' her: http://helikon.muze.nl/cgi-bin/cvsweb/ariadne/lib/widgets/htmledit/ie/edit.php.diff?r1=1.18&r2=1.19

Måske det er noget af det, du er efter ...
Avatar billede kimpagter Nybegynder
16. september 2003 - 11:42 #2
hmm måske, havde håbet på lidt mere overskuelig hjælp, men tak for linket
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. september 2003 - 11:52 #3
Det kan jeg godt forstå, men det var alt jeg kunne finde om emnet :(

Prøv evt. på Microsofts site, måske de har noget om det ...
Avatar billede kimpagter Nybegynder
16. september 2003 - 11:58 #4
lol nej tror jeg hellere jeg må lade være med, så bliver jeg bare endnu mere forvirret.

jeg har prøvet at lave denne meget simple function

function ViewCode() {
tbContentElement.DOM.body.innerHTML = tbContentElement.DOM.body.innerText;
    }

men den fjerner helt formateringen ???,

nå men som sagt tak fordi du prøvedem, hvis du falder over en måde at gøre det på må du meget gerne svare igen (så får du også pointene)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. september 2003 - 12:09 #5
OK :)

I min søgen efter hjælp til dig faldt jeg over den her, måske du 'snige' spørgsmålet ind i deres forum: www.snippetmaster.com
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
24. september 2003 - 21:02 #6
hehe... du er inde på noget af det rigtige...

function ViewCode() {
tbContentElement.DOM.body.innerHTML = tbContentElement.DOM.body.innerText;
    }

her tager den dog teksten og smider ind som HTML ... det du vil er lige det modsatte ... nemlig tage HTML og smide ind som tekst ...

altså:
function ViewCode() {
tbContentElement.DOM.body.innerText = tbContentElement.DOM.body.innerHTML;
    }
Avatar billede drakwing Nybegynder
25. september 2003 - 08:29 #7
tak, men jeg havde faktisk fundet ud af det selv (-:
Men du får point alligevel da det jo faktisk er det rigtigte svar....

Hvis du da poster som et svar !
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
25. september 2003 - 08:55 #8
hehe... hvis du havde fundet ud af det selv så skulle du da bare poste det som svar selv og give dig selv point :)
Avatar billede kimpagter Nybegynder
25. september 2003 - 08:59 #9
I kn
Avatar billede kimpagter Nybegynder
25. september 2003 - 08:59 #10
ow ... men jeg er flink
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
25. september 2003 - 09:03 #11
hehe... men sig til hvis du mangler at få lavet det som en toggle-funktion eller evt har andet....
Avatar billede kimpagter Nybegynder
25. september 2003 - 09:08 #12
nu du selv tilbyder din hjælp, står jeg faktisk med at rigtigt hovedbrud af et problem....

Jeg er ved at leje lidt med et CMS og vil gerne lave så der er mulighed for at anvende style sheets. Det eneste jeg ikke kan få til at virke er at lave en funktion, som sætter <span></span> tags ind rundt om den valgte tekst i min dhtml editor.

Det er det samme object

<object ID="tbContentElement" CLASS="tbContentElement" CLASSID="clsid:2D360201-FFF5-11D1-8D03-00A0C959BC0A"  VIEWASTEXT>
  <param name=Scrollbars value=true>
</object>

som er basis for teksten i min editor.

Kan du hjælpe her, eller skal jeg oprette et nyt ?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
25. september 2003 - 10:56 #13
det er ik noget jeg lige umiddelbart har liggende... men kan prøve at fikse det her senere idag..