Avatar billede bohjorth Nybegynder
15. september 2003 - 22:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

køre en agent ud fra valgte titler

Hej..

Jeg sidder og bakser lidt med en agent der skal køre og ændre status på nogle valgte dokumenter.

Jeg kan godt få det til at virke i et view, men det skulle gerne kunne køre fra en form.

Ved godt det ikke er så præcist formuleret :-)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
15. september 2003 - 22:47 #1
Korrekt - ikke så præcist! ;-)
Hvad er din "titel" ?
Avatar billede bohjorth Nybegynder
15. september 2003 - 22:58 #2
he he.. Sad sgu lige i mine egne tanker og skrev det. Der var nogle ting jeg self forstod :-) Undskylder mange gange...

Men det er en videodatabase jeg har arbejdet lidt på. Der er oprettet nogle lånere. På formen skulle jeg så gerne kunne vælge hvilen låner det er, og så få en liste over film der ikke er udlånt, altså hjemme.

Herfra skulle jeg gerne kunne oprette udlånet. Fx on the fly eller markere alle der skal udlånes og så tryk "Udlån" og så kører agenten. Eller måske på en helt anden måde hvis du har et andet forslag?
Avatar billede bamzen Nybegynder
16. september 2003 - 07:22 #3
umiddelbart lyder det som et view..... der viser titler hjemme

hvis man forestiller sig at du bruger en form hvor du opretter et udlån, kan du med @picklist få et view op med titler der er hjemme.... Og vælge dem du ønsker..... Disse returnerer så en liste... I din query save burde du så kunne løbe dit view igennem, og se om der er et match fra din liste, i så fald markere det udlånt....

Var det en ide?

/Bamzen
Avatar billede bohjorth Nybegynder
16. september 2003 - 09:04 #4
Hmm. Ja, det lyder faktisk som en god ide, men jeg kan ikke ringe fange de valgte titler når det ligger på en form.

Så siger den at der ikke er valgt nogen.

Finder lige den præcise fejlbeskrivelse når jeg kommer hjem.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
16. september 2003 - 18:36 #5
Når jeg står overfor et "problem", der umiddelbart virker komplekst, prøver jeg altid først at se om det er det rigtige "problem" jeg er ved at løse. Måske er det den ide, man har til en funktionalitet, der er i er forkert.

I dit tilfælde ville jeg om muligt vende funktionaliteten på hovedet. Istedet for at stå på "låner-dokumentet" og vælge "film-dokumenter", ville jeg udforme funktionaliteten således. I oversigten udpeges den eller de film der skal udlånes, derefter spørger agenten hvilken låner der skal låne, og det valgte person-navn skrives så på film-dokumenterne.

På den måde vil du istedet for at stå på et dokument og vælge mange, "stå på" mange dokumenter og vælge et. Samtidigt bruger du Notes' oversigter til de de er rigtigt gode til, nemlig at vise mange dokumenter (film) med mange oplysninger.
Avatar billede bohjorth Nybegynder
16. september 2003 - 19:32 #6
pr0gm4n: Det har jeg også prøvet. Men ved ikke rigtigt hvordan jeg får det til at virke med at når den spørger om låner, skal den vælge en liste over lånere. Nu taster jeg bare en låner ind som den så smider over til filmene.

bamzen: Det med @picklist, kan ikke helt gennemskue det :-)
Det med fejlbeskrivelsen må jeg alligevel springe over. Jeg have lavet det med et embedded view, men det har jeg slettet igen. Gider ikke lave det igen :-)
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
16. september 2003 - 21:13 #7
En liste over lånere kan du lave på flere måder. Med formulasprog kunne du eksempelvis, bruge:
@Prompt([OkCancelList] ...
@Picklist ...
@DialogBox ...

Hvor jeg umiddelbart finder @prompt nemmenst.
Avatar billede bamzen Nybegynder
17. september 2003 - 09:02 #8
du kunne lave en knap ved siden af feltet hvor du vil have de titler stående som brugeren pt har lånt

Lad os sige feltet hedder Titles
I knappen kan du så skrive noget med

@PickList( [Custom]; "" : "" ; "MitViewDerViserTitlerHjemme" ; "Vælg titler" ; "Vælg titler til udlån" ; 1)

1 er nummeret på den kollone der indeholder den værdi du vil returnere...

/Bamzen
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
17. september 2003 - 14:14 #9
Men så bliver der jo stadig ikke indsat låner-oplysninger på videodokumenterne.
Avatar billede bamzen Nybegynder
17. september 2003 - 14:23 #10
som skrevet tidligere, skulle agenten så løbe videodokumenterne igennem i querysave eventen
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
17. september 2003 - 17:25 #11
Ups - det har du sørme skrevet. Sorry.
Avatar billede bohjorth Nybegynder
17. september 2003 - 19:29 #12
Har prøvet med PickList. Og det give samme fejl. Den kan ikke finde nogle selectet dok. Men det er sikkert fordi jeg bruger "notesdocumentcollection"
Er der en der er bedre? Eller mere rigtig at bruge? Nu er jeg desværre ikke 100m til notes programmering.. Endnu :-)

Ved ikke rigtigt.. Måske er det ikke sådan lige at få til at virke?
Avatar billede bohjorth Nybegynder
17. september 2003 - 19:31 #13
for mig altså :-)
Avatar billede bamzen Nybegynder
17. september 2003 - 22:26 #14
noget nær det eneste jeg ikke beskæftiger mig med, er lotusscript,,,,, det er der andre folk i firmaet der gør....
Mit område er mere at få notes til at trylle på web.

Beklager, men en ls ekspert må rådgive dig der....

det jeg kunne forestille mig der måske skal til , er brugen af alias værdier

når du har en liste i et felt, kan du angive listen med syntaxen      label | værdi
Så er det label der vises, men værdien der bruges rent programmeringsmæssigt
så hvis du laver en kollonne der kan du lave den med titel | @text(@documentuniqueid) og derefter bruge document unique id til at få fat i de andre dokumenter
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
18. september 2003 - 20:23 #15
Jeg har lavet et lille script som løser det du spørger om - forsåvidt jeg har forstået dit spg. rigtigt.

Sub Click(Source As Button)
Dim ses As New NotesSession
Dim ws As New NotesUIWorkspace
Dim curDb As NotesDatabase
Dim col As NotesDocumentCollection
Dim filmDoc As Notesdocument

Set curDb=ses.CurrentDatabase
'Udpeg film
Set col = ws.PickListCollection(1, True,_ curDb.Server,curDb.Filepath ,"filmHjemme","Filmudlån",_
"Vælg de(n) film der skal udlånes:")

'Hvis der ikke er valgt nogle dokumenter så stop
If col.count = 0 Then Exit Sub
  'Handle til backend doc
  'betyder at uidoc skal være gemt inden denne knap bruges
  Set curDoc = ws.CurrentDocument.document
  For i = 1 To col.count
  Set filmDoc =  col.GetNthDocument(i)
  filmDoc.laaner=curDoc.brugernavn(0)
  Call filmDoc.save(True, True)
  Next i
End Sub

I ovenstående skal navne på felter og oversigter selvfølgelig rettes til. Hvis du vil, kan jeg maile dig basen hvis du efterlader din mailadresse her.
Avatar billede bohjorth Nybegynder
18. september 2003 - 21:25 #16
pr0gm4n: det lyder fint. bo@hjorth-boelskifte.dk
Avatar billede bohjorth Nybegynder
19. september 2003 - 08:17 #17
det virker fint :-)