Avatar billede nopanic Nybegynder
15. september 2003 - 14:17 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

10px på phpkode

$naeste_start_nr = $start_nr + $antal_ad_gangen;
    $naeste_nav = "<a href=\"$PHP_SELF?start_nr=$naeste_start_nr\">N&aelig;ste</a>";

Denne sætning skal der sættes 10px på
Avatar billede anhansen Nybegynder
15. september 2003 - 14:19 #1
que? Jeg forstår ikke problemet...
Avatar billede nopanic Nybegynder
15. september 2003 - 14:54 #2
det er fordi at jeg har en gæste bog som er sat på at den kun skal have 5 indlæg per side. men linket til næste side er rimligt stort, så der skal bare sættes en css, eller htmlkode på som hedder 10px
Avatar billede anhansen Nybegynder
15. september 2003 - 15:19 #3
OK... Så går vi noget lignende det her.
I din css fil tilføjer du:
a.next{font-size: 10px;
}
Dit script bliver så:
$naeste_start_nr = $start_nr + $antal_ad_gangen;
    $naeste_nav = "<a href=\"$PHP_SELF?start_nr=$naeste_start_nr\" class=\"next\">N&aelig;ste</a>";

Så skulle den vist være i hus...
Avatar billede nopanic Nybegynder
15. september 2003 - 17:24 #4
kan det ikke gøres sådan at at det ikke ligges i et css dokument ved siden af?
Avatar billede anhansen Nybegynder
15. september 2003 - 21:38 #5
Jo... du kan bruge style tag:
<style type="text/css">
    a.next{font-size: 10px;
}
</style>
Det skulle vist også gøre det....
Avatar billede nopanic Nybegynder
17. september 2003 - 20:40 #6
Kan du ikke lave det færdigt for mig?
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 08:57 #7
Hvad mener du? Skrive hele koden...
Det er bare at kopiere det sammen:
<HTML>
...
masse ting
...
<style type="text/css">
    a.next{font-size: 10px;
}
</style>
...
formentlig en masse andre ting
...
<?
$naeste_start_nr = $start_nr + $antal_ad_gangen;
    $naeste_nav = "<a href=\"$PHP_SELF?start_nr=$naeste_start_nr\" class=\"next\">N&aelig;ste</a>";
?>
Hvis der er mere, så skriv lige igen...
Avatar billede nopanic Nybegynder
18. september 2003 - 11:39 #8
Hvis du kan lave det ligesom denne her.
$naeste_nav = "<span style=\"font-size=10px;\">N&aelig;ste</span>";

så skal det bare laves 10px på denne her. Det skal bygges op ligesom den ovenover

$naeste_start_nr = $start_nr + $antal_ad_gangen;
    $naeste_nav = "<a href=\"$PHP_SELF?start_nr=$naeste_start_nr\">N&aelig;ste</a>";
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 12:13 #9
Jeg forstår ikke helt.. tror jeg..  Hvad er det der skal 10px på. $naeste_nav er der kommet 10px på. Ved at skrive den er af klassen next.
Avatar billede nopanic Nybegynder
18. september 2003 - 13:53 #10
sætter lige nogle flere point på spm.
-------------------------------------------------------------------
$naeste_start_nr = $start_nr + $antal_ad_gangen;
    $naeste_nav = "<a href=\"$PHP_SELF?start_nr=$naeste_start_nr\">N&aelig;ste</a>";

//Denne sætning skal der sættes 10px på, via css. Men det må ikke være en include. Du skal bare lave en færdig kode til mig!
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 13:57 #11
Det har jeg skrevet en gang... Hvis du tilføjer et style tag i dit dokument.
<style type="text/css">
    a.next{font-size: 10px;
}
</style>

og så tilføjer en class attribut på anchoret (<a>):
$naeste_start_nr = $start_nr + $antal_ad_gangen;
    $naeste_nav = "<a href=\"$PHP_SELF?start_nr=$naeste_start_nr\" class=\"next\">N&aelig;ste</a>";
Virker det så ikke?
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 13:58 #12
hvis ikke.. så mail lige dit html til mig.. Så skal jeg skrive det deri...
anhansen "på" stofanet.dk
Avatar billede nopanic Nybegynder
18. september 2003 - 13:59 #13
Nej, så får jeg en fejlmelding. Kan du ikke prøve at bygge de 10px op ligesom denne kode er blevet lavet:

$naeste_nav = "<span style=\"font-size=10px;\">N&aelig;ste</span>";
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 14:01 #14
Hvad er fejlen... Det virker fint ved mig.. Måske det er et andet sted i scriptet...
Avatar billede nopanic Nybegynder
18. september 2003 - 14:03 #15
sender dig lige min kode til din mail på anhansen@stpfanet.dk ?!
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 14:04 #16
ja...
pånær p'et...
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 14:04 #17
nu kan jeg godt se fejlen... ingen semikolon efter 10px...
$naeste_nav = "<span style=\"font-size=10px\">N&aelig;ste</span>";
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 14:06 #18
ikke alligevel.. Det er åbenbart bare ligegyldigt når man skriver det sådan...
Avatar billede nopanic Nybegynder
18. september 2003 - 14:08 #19
Det er ikke den kode som du lige har skrevet, at der skal laves 10px på, for den er jo lavet i forvejen. Men det er derimod den her som skal laves 10px på. Jeg siger bare at den skal laves på sammen måde som den lille phpkode jeg har skrevet. Altså et spanstyle: nedunder er den kode som det skal laves på.
--------------------------------------------------------------------------
$naeste_start_nr = $start_nr + $antal_ad_gangen;
    $naeste_nav = "<a href=\"$PHP_SELF?start_nr=$naeste_start_nr\">N&aelig;ste</a>";
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 14:12 #20
Hvis jeg forstår det rigtigt, så skriver du bare:
$naeste_nav = "<a href=\"$PHP_SELF?start_nr=$naeste_start_nr\" style=\"font-size=10px;\">N&aelig;ste</a>";

Virker det ikke?
Avatar billede nopanic Nybegynder
18. september 2003 - 14:18 #21
Jo nu bliver "næste knappen" mindre, men jeg kan ikke bladre i min gb nu. Men har du ikke også glemt nogle af tingene i det sidste svar du har skrevet ?
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 14:20 #22
jojo... der hvor den ligger antal til... ;-)
ups
Tilføj det igen.. så det bliver:
$naeste_start_nr = $start_nr + $antal_ad_gangen;
$naeste_nav = "<a href=\"$PHP_SELF?start_nr=$naeste_start_nr\" style=\"font-size=10px;\">N&aelig;ste</a>";
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 14:20 #23
my bad...
Avatar billede nopanic Nybegynder
18. september 2003 - 14:24 #24
det virker. Du får dine point. tusind tak!!!!
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 14:25 #25
Cool... takker... håber du bliver glad for det... ;-)
Avatar billede nopanic Nybegynder
18. september 2003 - 14:27 #26
http://www.b-teens.dk, du kan se min newbie tagwall her!!! Det var bare mine næste og forrige knapper som så total latterligt store ud, når man skulle bladre!
Avatar billede anhansen Nybegynder
18. september 2003 - 14:31 #27
cool nok... Det ser meget fint ud nu...