Avatar billede svarre Nybegynder
15. september 2003 - 12:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

installation af XP

Hey
Jeg har store problemer med at installere windows xp på min ene computer. Der var intet problem med den anden (så cd er ikke beskadigt). Problemet opstår i starten efter jeg har valgt hvor xp skal installeres og der kommer en fejlmeddelser hvor der står jeg skal chekke mit hardware da der kan väre nogle problemer.
Jeg har chekket hele computeren igennem om alt sidder som det skal. Jeg har forsögt at pille alt hardware ud på när (naturligvis) grafikkortet (hvor jeg har gjort forsög med 2 forskellige). Jeg har chekket biosen og lavet  en load default...... men med samme resultat - fejlmeddelse.
Hvad fanden skal jeg göre  !..!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. september 2003 - 12:56 #1
Er din harddisk korrekt sat op, hvad jumpere angår? har du overvejet at køre en fdisk på den?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. september 2003 - 13:00 #2
hvad med ram, det kan være det er en ram fejl så windows kan ikke load sine filer, og laver fejl..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. september 2003 - 13:01 #3
prøve evt. at skifte ram og ser om det hjælper
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2003 - 13:05 #4
test ram med: http://oca.microsoft.com/en/mtinst.exe
hvis den melder fejl, har du enten en ramfejl/bundkortsfejl eller en forkert opsætning.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. september 2003 - 13:50 #5
du kan jo prøve at skrive den fejl der vises..Tallet..O)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. september 2003 - 12:58 #6
XP har det nogen gange med at brokke sig og gå i blå fejlskærn (også under install) Prøv at fjerne 1 stk. hardware af gangen og så install når du så har har fundet ud af hvilken HW del der giver problemer så vent med at sætte den i til styresystemet helt er installeret. og så install. driver evt her check nettet for driver opdatering.

Dog håber jeg ikke dit prob skyltes din HD
Avatar billede svarre Nybegynder
16. september 2003 - 14:36 #7
Jeg har chekket i hardware nu. Og fejlen synes ikke at skyldes det. Anyway fejlmeddelsen siger, at den ikke kan finde nogle system filer - derefter spørger xP om jeg vil prøve igen eller springe over. Prøve igen nytter ikke og efterfølgende kommer der en fejlmeddelse omkring den ene manglende fil efter den anden. CD-rom virker desuden -) jeg har prøvet den af på en anden computer. Mine ram er ok
??????
Jeg har forresten prøvet med en anden harddisk. Der er også problemer
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. september 2003 - 14:38 #8
prøve med en anden cd drev..
jeg mener skift din cd drev..
Avatar billede chalde Seniormester
16. september 2003 - 15:04 #9
prøv at kopiere indholdet af windows cden ind først, og derefter installere fra harddisken.
Avatar billede svarre Nybegynder
16. september 2003 - 17:02 #10
Jeg har prøvet med 2 forskellige cd drev (bl.a. den som virkede på den anden computer). &
hvordan kan jeg installere indholdet på et clean drev? (formateret)?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. september 2003 - 08:41 #11
hvis du nu skrv fejl koden, så kunne man slå den op og evt. finde den præcisse årsag. Det kunne være en af disse....
http://support.microsoft.com/?kbid=315241
http://support.microsoft.com/?kbid=314477
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. september 2003 - 08:41 #12
Avatar billede clawhammer Nybegynder
17. september 2003 - 08:45 #13
Du kan prøve at sætte CPU´ens FSB ned på 100 mhz, det virker somregl..
Avatar billede clawhammer Nybegynder
17. september 2003 - 08:46 #14
og selvfølgelig sætte dem op igen, når du har installeret XP
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:32 #15
Avatar billede svarre Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:30 #16
sorry det tog lidt lang tid at vende tilbage
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. oktober 2003 - 19:57 #17
tak for point..O)