Avatar billede mwr Nybegynder
14. september 2003 - 23:51 Der er 12 kommentarer

Tilføj data til en tabel?

Hvordan kan jeg tilføje data til starten af et text-felt i tabellen uden at slette det gamle data der i forvejen ligger i feltet.

Tak for hjælpen.

-Martin
Avatar billede saxtus Nybegynder
14. september 2003 - 23:57 #1
hvordan mener du?? er det med en update??
Avatar billede saxtus Nybegynder
15. september 2003 - 00:06 #2
Hvis du har det problem som jeg tror at du har, så skal du nok lave en ny tekstbox hvor du har det nye tekst, sende det videre som en variabel.
Derefter skal du hægte de to tekststrenge sammen, er ikke helt sikker på hvordan det gøres, men kan nok gøres sådan her

<textarea rows="4" name="tekst" cols="63">
<?echo $nytekst echo $gemmeltekst</textarea>
sætte det i en form og så lave en der hedder submit /godkend

Det kan også være at det måske kan laves derekte i MySQL, men sådan som jeg har lavet det bør det virke
Avatar billede mwr Nybegynder
15. september 2003 - 00:06 #3
nej, jeg vil ikke overskrive hvad der står i forvejen, men tilføje nyt tekst i starten af feltet..
Avatar billede mwr Nybegynder
15. september 2003 - 00:08 #4
Hmm jeg kan godt se hvad du mener, go ide... hvis der alså ikke er en kommando specielt til formålet.
Avatar billede saxtus Nybegynder
15. september 2003 - 00:08 #5
hvad sprog skriver du det i??
Avatar billede mwr Nybegynder
15. september 2003 - 00:09 #6
php
Avatar billede saxtus Nybegynder
15. september 2003 - 00:11 #7
Hvad skal du bruge det til?? Sidder selv og arbejder med PHP for tiden.
En af mine venner gav mig lige den her
$etellerandet=  gammel tekst indsæt $newtekst $etellerandet
Avatar billede mwr Nybegynder
15. september 2003 - 00:17 #8
jeg skal bare lave en felt til kommentare uden at lave et hav af felter til hver kommentar.. men jeg sidder lige og prøver det du forslog:)
Avatar billede saxtus Nybegynder
15. september 2003 - 00:19 #9
vil det ikke være nemmere at lave det i sin egen tabel i databasen med et nyt felt pr kommentar og så få den til at retunere dem i rækkefølge??
Avatar billede mwr Nybegynder
15. september 2003 - 00:23 #10
tjoo.. det ku der jo være noget om. jeg er forholdsvis ny på området:)
Avatar billede mwr Nybegynder
15. september 2003 - 01:40 #11
så har jeg løst problemet. Tak for hjælpen :)
Avatar billede saxtus Nybegynder
15. september 2003 - 07:37 #12
Håber at du kunne bruge min hjælp, og at resultatet blev godt!
Du kan se hvad jeg har gang i på www.kalundhobbyen.dk men der er stadig en del timer til den køre optimalt