Avatar billede larscl Nybegynder
14. september 2003 - 21:51 Der er 15 kommentarer

Ukendt enhed i usb port

Når jeg forsøger at tilslutte min memory key til usb porten får jeg besked om at det er en ukendt enhed. HVAD ER DER GALT
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2003 - 21:59 #1
er der ikke en driver med til den , som skal instaleres først
Avatar billede larscl Nybegynder
14. september 2003 - 22:19 #2
nej. jeg har xp
Avatar billede nmh Nybegynder
14. september 2003 - 23:07 #3
Til win xp, plejer det ikke at være nødvendigt at installere drivere til memory keys.
Avatar billede larscl Nybegynder
14. september 2003 - 23:48 #4
nej, men hvad r der så galt
Avatar billede henninga Novice
16. september 2003 - 00:03 #5
Den mangler en driver.
Når det er en ukendt enhed er det fordi den mangler en driver.
Avatar billede nmh Nybegynder
16. september 2003 - 09:15 #6
Prøv om din memeory-key virker andre stder. Der kan jo være problemer med den.
Avatar billede larscl Nybegynder
17. september 2003 - 21:16 #7
den virker fint
Avatar billede henninga Novice
17. september 2003 - 23:35 #8
Har du forsøgt at opdatere din XP.
Når du får din besked om Ukendt Enhed  spørger den vel også om du vil installere driver til enheden og har du da valgt ja.
Nogle Memory Keys har en driver indbygget, som automatisk indlæses når du sætter den i usb-porten. Andre skal have indlæst en driver.
HenningA
Avatar billede tnn Nybegynder
22. september 2005 - 21:33 #9
Hej
Jeg har præcis samme problem. Ja, windows spørger om jeg vil installere driver, men installationen kommer ud og siger den allerede har en driver og stopper.
Jeg har genstartet, taget usb enheden ud og ind, intet hjælper. Jeg har det indtryk at den står i "stop" mode, men aner ikke hvordan jeg får den ud af det.
TNN
Avatar billede henninga Novice
22. september 2005 - 21:43 #10
Avatar billede tnn Nybegynder
23. september 2005 - 01:17 #11
Ja, jeg har læst det hele, men kan ikke umiddelbart se en løsning.
Hvis jeg gør følgende:
Fjerne og geninstallere alle USB-controllere
Hvis du vil fjerne og geninstallere alle USB-controllere, skal du følge disse trin:1. Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og klik derefter på Ydelse og vedligeholdelse.
2. Klik på System, og klik derefter på fanen Hardware.
3. Klik på knappen Enhedshåndtering.
4. Udvid USB-controllere.
5. Højreklik på hver eneste enhed under noden USB-controllere, og klik derefter på Fjern for at fjerne dem én ad gangen.
6. Genstart computeren, og geninstaller derefter USB-controllerne.
7. Tilslut USB-enheden, og kør derefter en test for at sikre dig, at problemet er løst.
... skal jeg så geninstallere noget fra en driver disk, eller klarer Window xp selv det. Jeg er usikker på punkt 6, da jeg ikke kan finde min XP installations DVD, hvis jeg overhovedet har fået den med maskinen.
PS. Det drejer sig i øvrigt om en memory stick fra Kingston. Jeg HAR haft den i en anden maskine og enheden fejler ikke noget der.
T;o)rben
Avatar billede henninga Novice
23. september 2005 - 01:25 #12
Geninstallering af drivere er lidt forskelligt.
Nogle gange kan winXP kende hardwaren på bundkortet og finder selv driverne. Andre gange skal man have en driver-CD som leveres sammen med bundkort/PC.

Alternativ til ovenstående kunne være at højreklikke på de enkelte USB-enheder og vælge Egenskaber.
Herunder er et faneblad der hedder Drivere. Vælg det og klik på knappen "Geninstaller driver". Herunder kan du så vælge at lade XP søge efter en driver - og den kan også selv søge på Internettet (vælg "Ja, denne gang").

Måske installerer den opdateret driver eller måske kommer den med "Den bedste driver er allerede installeret".

På den måde behøver du ikke driver-CD.

Iøvrigt ligger XP installation ofte på computerne i et bibliotek med navnet "i386", men det er osse forskelligt.

/Henning
Avatar billede tnn Nybegynder
23. september 2005 - 02:05 #13
Hej Henning
Der er ingen mulighed for at "geninstallere" der hvor du henviser til, kun til at opdatere. Her siger søgningen på windows update at der ikke findes en bedre driver. Jeg har, i den forbindelse opdaget, at alle windows updates, for den sidste måned er mislykkedes. Jeg kan ikke få at vide hvorfor. Jeg mener dog ikke dette skulle kunne ødelægge min usb. By the way, jeg har en printer tilsluttet, der virker fint.
Ja, jeg kunne selvfølgelig prøve at slette ALLE usb enheder i enhedshåndtering. Skulle windows bede om drivere derefter bør jeg kunne bruge "opdater". Det prøver jeg imorgen, nu er det vist sengetid for mig.
Foreløbig tak.
Avatar billede tnn Nybegynder
23. september 2005 - 04:32 #14
Har alligevel "leget" med det i nat.
Har fjernet usb'erne og genstartet - alle installerede fint, men jeg har stadig problemet med min memory stick OG en multikortlæser. På multikortlæseren er der 3 ekstra usb porte, hvor jeg brugte den ene til memory stick'en. Jeg tror nok jeg stopeede memory stick'en, men ikke multikortlæseren, inden problemet opstod. Kan det være årsagen ??
Alle andre devices har XP installeret fint: Printer, Webcam og Tegneplade. Dem kunne den genkende og installerede deres respektive drivere.
Det er ærgerligt da jeg lige har fået læser og memory, hvor jeg især er glad for memory stick'en, der virkelig gjorde kopi livet lidt lettere - for mig.
Er der dog ikke en der bare kender dette problem og ved hvordan det løses - eller er de to enheder tabt for min windows "for ever".
Avatar billede tnn Nybegynder
23. september 2005 - 21:53 #15
Sagen er løst. En ven foreslog at lukke maskinen og trække strømstikket ud i mindst 15 minutter. Herefter kunne windows igen genkende min memory stick - jubiiii.
Tusind tak til jer der "givet en hånd".
TNN