Avatar billede smooth Nybegynder
14. september 2003 - 11:00 Der er 15 kommentarer og
7 løsninger

Feedback til et firmanavn og logo forslag.

Hej eksperter !!

Efter et par timers snak og søgning på nettet under latinske ord kom vi frem til ordet "Valeo".
Jamen fint nok :) Men hvad skal det bruges til ?

Jo vi er ved at starte en reklame-bereau som skal udvikle reklamer, visitkort, web og eller alt andet hvad en reklame-berau laver. Efter at vi har fundet et forslag til navnet, pillede vi lidt med grafik og kom med 5 logo forslag.

Nu kunne vi tænke os at I eksperter vil give os lidt feedback til navnet og logo forslag.

Ud af D 5 logo forslag som vi har lavet skal vi kun bruge 1.

Så hvis I vil bruge et par min på at skrive :

1. Hvad I synes om navnet "Valeo".
2. Hvilket logo forslag ser best ud ?

Hvis I synes at alle 5 logo forslag ligner noget, ja jeg vil nu ikke bruge skumle ord her inden, men hvis I ikke synes godt om dem skal I også skrive det :)

Vi håber at mange vil komme med deres syn på indlæget og at vi kan få en go' debat omkring emnet.

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede smooth Nybegynder
14. september 2003 - 11:01 #1
Logo forslag er her : http://www.casual.dk/extra/logo.jpg

Sorry
Avatar billede fbb Nybegynder
14. september 2003 - 11:10 #2
Jeg synen det første eller det sidste..

Navnet lyder godt, heller ikke det sværeste at huske.

Glæder mig til at se jeres site..

//FBB - www.FrederikBB.dk
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
14. september 2003 - 11:11 #3
hey..
Det logo jeg ville have skulle nok være nr. 5
men, jeg kan nu godt lide "V" fra logo nr. 1
så hvis du kunne sætte V'et ind så den går ud over stregen på logo 5, tror jeg det ville se kanont ud!

angående navnet, syns jeg ikke det er så godt, det skal helst være et navn man kan huske og ved hvordan ser ud... måske i skulle tænke lidt over hvad folk syns er humor, og gøre det mere "fansy"... :D

det her var min mening! håber i kunne bruge den :P

/spil-eksperten
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
14. september 2003 - 11:11 #4
hehe, havde ikke set fbb's besvarelse... men vi mener begge at det er nr. 1 + 5 :D
Avatar billede and.vang Nybegynder
14. september 2003 - 11:15 #5
1. Jeg tænker umiddelbart opvaskemiddel...Nej, jeg synes ikke om navnet. Det bliver for 'fint' og umoderne og afspejler bestemt ikke et reklamebureau. Så jeg synes helt sikkert i skal finde på noget andet! :)

2. Til gengæld kan jeg rigtig godt lide logo 2. Det har enkelheden, er unikt, nogle lette, lækre former og en iøjefaldende farve. Alle de andre bliver for komplicerede, og der er heller ingen grund til at fremhæve V'et. Mht. V'et så kunne det godt være, at I skule gøre lidt ved det, for ellers bliver det nemt for viking-dansk-hjelm-med-horn-på. Men hvis I alligevel følger mit råd, og laver navnet om, så er V'et jo intet problem.

Mvh Anders :)
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2003 - 11:16 #6
1. Valeo minder lidt om Valium som er en stærk smertestillende pille..hmmm ;)
2. Ikke nogen af dem? Prøv med andre skrifttyper, synes den i har der ser lidt "barnlig" ud
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2003 - 11:17 #7
1) Navnet finder jeg ikke så passende. Et ord på latin er jo ganske fint. Men folk og erhvervsdrivende ved ikke hvad det betyder. Det kunne ligeså nemt være i handlede med heste, solgte burgere eller hvad ved jeg.

2) Der er god stil over nr. 3, det er enkelt og flot.

Tænk lidt over navnet. Hvis i vil gå videre med det navn, skal i sørge for at slå fast, hvad det betyder.
Avatar billede and.vang Nybegynder
14. september 2003 - 11:18 #8
Desuden...latin...man skal være heldig for at finde noget der holder for et reklamebureau...

Med al respekt for grundlaget for vestlige sprog!
Avatar billede smooth Nybegynder
14. september 2003 - 11:45 #9
Ang. navnet så har vi lige et par ekstra forslag.

Igen et latinsk ord "Dux" Dux betyder :    leader, guide, commander, general, duke.

Men efter at alle domæner med DUX er optaget har vi tænkt os at kalde navnet :
dux-studio.    altså  guide-studio, som afspejler reklame-bereau.

Vi ved også at dux kan komme til at lyde som Duck.

Men hvad synes I ?
Avatar billede kxrider Nybegynder
14. september 2003 - 11:49 #10
Jeg syntes 1-teren er meget fed, 4 er også fed nok.

Logo nr. 3 syntes jeg kommer til at se mærkeligt ud mht. "V". Men ellers som sagt er nr. 1 det pæneste logo.
Avatar billede mat Nybegynder
14. september 2003 - 12:01 #11
Jeg er helt enig i and.vangs konstatering omkring v´et. Jeg synes også det sender et underligt signal (jeg kom til at tænke på en øl-etiket).

Jeg synes ikke helt at nogen af logoerne er stærke nok til at skille sig ud.

Dux-studio er et bedre navn, i kan jo altid bruge "ducks" til noget humoristisk i udformningen af logo/website/whatever.

mvh mat
Avatar billede smooth Nybegynder
14. september 2003 - 12:21 #12
Vi er jeg tilbage igen :)

Hvad synes i om : "Redstep"
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. september 2003 - 13:06 #13
Jeg ved godt at det ikke ikke staves på samme måde, men når jeg hører/læser ordet tænker jeg først på vaskepulver (valo). Hvad betyder valeo?

Jeg kan helt klart bedst lide det første logo forslag, det virker ikke så "liniært" som de andre, ved at V'et bryder farve og størrelses mæssigt fra de andre bogstaver.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. september 2003 - 13:08 #14
Hvorfor Redstep - hvilken symbolik/betydning ligger der i det?
Avatar billede smooth Nybegynder
14. september 2003 - 13:10 #15
Valeo betyder :    to be strong, have power, be well.

Der ligger ikke en symbolisk betydning af redstep. Nogle gange skal man bare tænke på om det lyder fedt..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. september 2003 - 13:16 #16
Jeg synes godt at ordet Valeo kan bruges, men det er jo så bare mindre godt de ting som folk keder til ordet - vaskepulver og sløvemiddel.

Jeg synes også godt at ordet Redstep kan bruges, hvis I så i jeres design laver noget der kunne kedes til ordet, altså bruge nogle røde punkter/trin etc. tror jeg det vil virke godt, og folk vil kunne fører ord og design sammen.
Avatar billede mat Nybegynder
14. september 2003 - 13:40 #17
"redstep" lyder da ok, men det betyder jo også noget. Hvis der ikke er en mening med navnet andet end at det skal lyde godt ved jeg ikke om "redstep" er så velvalgt? I bør tænke på hvilke associationer "red step" giver en evt kunde.

mvh mat
Avatar billede smooth Nybegynder
14. september 2003 - 13:41 #18
Okay jakobclausen >>

Der skal lige siges at vi har slev tænkt på at kører vider med valeo men vi ved ikke om navnet kan holde, så det er der for vi kommer med andre forslag.

Til dem som synes at navnet ikke beskriver en reklame-bereau så kan vi ikke lige se hvad i tænker på. Vil i have at en reklame-bereaus navn skal indeholder ordet reklame eller web ?  Og hvad med navnet Brugsen. Vil i også sige at navnet ikke holder til en købmænds kæde hvis I ikke kendte brugsen ?

Tænk lige over det. Der er jo andre reklame firma med nave så som : Masters, Propeople. Som I kan se så har masters heller ikke noget med en reklame-bereau at gøre..

Men hvis I har forslag så spyt ud :)
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2003 - 13:43 #19
Du kan lige så godt lære det, det staves bureau og ikke bereau ;)

Brugsen stammer fra Brugsforeningen, og de har haft 150 år til at brande det ;)
Avatar billede star-design Nybegynder
14. september 2003 - 13:51 #20
Tjoo, navnet er som okay, men det er allerede brugt jo...Valeo er da også navnet på en fabrikant der fremstiller reservedele til biler (viskerblade osv.)Firmaet har vist også en dansk afdeling...

Men jeg kender kun deres internationale websted... http://www.valeo.com
Avatar billede smooth Nybegynder
14. september 2003 - 14:52 #21
Hvad synes i om navnet :  "VIDI" =    to see, observe, understand, comprehend.
Avatar billede anne-m Nybegynder
15. september 2003 - 09:56 #22
Hvad er det jeres bureau kan - som andre reklamebureauer ikke kan?????? hvad skal i udtrykke? Er navn skal følge jer mange år, så måske skulle i finde noget som var "jer" og ikke bare et lækkert latinsk navn. Hvem er i? hvad er jeres speciale? - det samme gælder logoet. Det er jer der er reklamebureau, og JER der skal arbejde med image, design og indentitet !! - det kan ikke nytte noget at i smækker 5 logoer op i modefarver (orange) og med en upersonligt font fordi det ser smart ud!
Det er altså min mening at godt design og har en tanke bag - og det er lidt som om i mangler den grundlæggende tanke. - men hvis i skriver lidt om hvad  i har tænkt på som jeres værdier, og hvilke signaler i vil sende som bureau - kan det være at jeres logo virker alligevel!