Avatar billede pezzo Nybegynder
13. september 2003 - 17:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Printserver løsning

Hej

Jeg har en printer som er koblet til en PC via USB og opsat så den er delt - sådan set fint nok. Men det kræver jo at man tænder den pc som printeren er tilsluttet.

Ved man kan via parrel forbindelser koble printere til en box så de er koblet på netværket, men kan man også det med USB printere og hvad er prisen evt.?
Avatar billede hok10 Nybegynder
13. september 2003 - 17:34 #1
Der er en her til 717,-

http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=68193

Men jeg har ikke prøvet den og ved ikke om det virker!
Avatar billede pezzo Nybegynder
13. september 2003 - 17:41 #2
Hmm har jo ik brug for wireless - derfor den er så dyr nok...
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2003 - 17:42 #3
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2003 - 17:43 #4
Avatar billede pezzo Nybegynder
13. september 2003 - 17:47 #5
Virker det så på alle printere eller hvad?!
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2003 - 17:51 #6
Ja, med USB skulle det virke. Du kan også få både med parallel og USB interface.
Men de er lidt dyerer
Avatar billede pezzo Nybegynder
13. september 2003 - 17:54 #7
Nej har kun brug for 1 usb - altså så skal jeg bare koble usb til den box og så videre ned i min gateway ik ?

Hmm kan man så bare intaller printerdriver på de nødvendige pcer og vupti virker det... Ret sejt !?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2003 - 17:56 #8
Lige præcis. Din printserver skal så bare ha' en IP adresse.
Herefter skal hver enkelt PC bare ha' den installeret som netværksprinter.
Avatar billede pezzo Nybegynder
13. september 2003 - 18:00 #9
Øøh du ved ikke hvordan og hvor meget man kan opsætte i den printserver ?!?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2003 - 18:07 #10
Kender ikke lige dem jeg har linket til, men du skulle vel være lige til at gå til.
Avatar billede pezzo Nybegynder
13. september 2003 - 18:14 #11
okai det fordi min gateway har IKKE DHCP automatisk opsætning, alle pcer er opsat manuelt og så skal man jo også på en eller anden måde skulle gøre det med printserveren...!
Avatar billede kenp Novice
13. september 2003 - 18:28 #12
der følger som regl med et program så man kan konfigurer sin printserver samt hvordan man får den tilsluttet til sine computere.

Men vær opmærksom på at det IKKE er alle printere som man kan bruge en printserver på.