Avatar billede _balle Nybegynder
25. december 2000 - 16:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Selvgjorte scrollknapper i frame

Hvad er det smarte:

Jeg har en smal lodret frame, som fylder hele browservinduet, - og jeg kunne godt tænke mig at scrolle med en knap for oven og en knap for neden, istedet for windows\' rigtigt kønne grå scrollbars.

Hvilket sprog, hvilken kode????
Avatar billede christian-s Nybegynder
25. december 2000 - 16:15 #1
det kan laves i CSS! lige hvordan ved jeg ikke...
Avatar billede _balle Nybegynder
25. december 2000 - 16:19 #2
Jeg havde nu tænkt mig helt at slippe for scrollbarren. Det kan jeg da vist ikke med css, --- kan jeg???
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. december 2000 - 16:23 #3
Du har lige hugget dine egne point, og JO du kan godt slippe for ScrollBarene med alm. HTML.
Avatar billede _balle Nybegynder
25. december 2000 - 16:25 #4
Ups - jeg har nu lært hvordan det her med accepteret svar fungerer - jeg kom vist også lige til at give mig selv point....

Ups - and sorry...
Avatar billede _balle Nybegynder
25. december 2000 - 16:32 #5
Ja, - jeg ved godt at jeg kan slippe for scrollbars i eks. frameset-koderne. Men - det løser ikke mit problem.

Eksempel: Forestil en framecol der er 50 pixels bred i den ene side af skærmen. Jeg ville gerne placere en 50 pixel bred knap foroven og ligeledes forneden.

Givetvis skal det slet ikke defineres i et frameset, men med noget der er smartere end mig... dhtml, javascript - something?
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. december 2000 - 17:16 #6
Er det tabels du snakker om nu? Så er det nok iframes du skal bruge..
Avatar billede _balle Nybegynder
26. december 2000 - 15:36 #7
Spørgsmålet er åbnet igen med point på (Jeg skal nok lade være med at hugge dem selv...)