Avatar billede hooo Nybegynder
25. december 2000 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Newbie

Jeg er gået igang med at læse bogen \"Computing Concepts with Java 2 Essentials\"

Ved hjælp af den har jeg så lavet en Hello.java fil, den har jeg så editeret i JavaPad og indsat følgende kode:

public class Hello
{ public static void main(String[] args)
{ System.out.println(\"Hello Wolrd\");
}

Den har jeg så med javapad compilet til en fil der hedder Hello.class

Hvis filen bliver executed med kommandoen \"java Hello\" så skriver den godt nok \"Hello World\"

Men hvis jeg forsøger at sætte det ind på en hjemmeside som en java applet så virker det ikke hvorfor ?
Avatar billede codebase Praktikant
25. december 2000 - 11:42 #1
Hvad skriver du i din html fil ?
Avatar billede hooo Nybegynder
25. december 2000 - 11:51 #2
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV=\"Content-Type\" CONTENT=\"text/html; charset=windows-1252\">
<TITLE>
Java Test Page
</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<APPLET CODE=Hello.class WIDTH=400 HEIGHT=300>
</APPLET>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede stigc Nybegynder
25. december 2000 - 13:25 #3
Der er forkskel på en application og en applet! En applet har balnd andet ikke nogen main-del. Derfor kan du ikke lave en applet sådan. Du skal også \"extende applet\". Læs mere om det på www.java.sun.com under tutorials!\"
Avatar billede hooo Nybegynder
25. december 2000 - 16:54 #4
stigc >> Okay, så er det derfor, tak for hjælpen.

Kan du eventuelt fortælle mig hvad jeg skal bruge det her til:

MoveRectangle.java
import java.awt.Rectangle;

public class MoveRectangle
{ public static void main(String[] args)
{ Rectangle cerealBox = new Rectangle(5, 10, 20, 30);
cerealBox.translate(15, 25);
System.out.println(cerealBox);
}

Jeg troede jeg kunne lave en firkant med dette men det udskriver blot linien:

hava.awt.Rectangle[x=20,y=35,width=20,height=30]

Hvorfor ? Skal nok smide nogle flere point på hvis du kan svare på dette også :)
Avatar billede hooo Nybegynder
25. december 2000 - 16:55 #5
Selvfølgelig,
java.awt.Rectangle[x=20,y=35,width=20,height=30]
istedet for
hava.awt.Rectangle[x=20,y=35,width=20,height=30]
Avatar billede pstric Nybegynder
25. december 2000 - 20:15 #6
Din cornflakeskasse er et objekt af typen java.awt.Rectangle. I linien \'System.out.println(cerealBox);\', kalder du Rectangle\'s metode toString(), som udskriver placeringen og størrelsen af cornflakeskassen.