Avatar billede plazm Nybegynder
12. september 2003 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

!add og !remove til en bot

Hey
Jeg er ved at programmere en bot til mit team, og vil derfor gerne have at den svar vores team status med en liste over members på !members. dette er ikk svært har jeg lavet, men nu har jeg skaffet en host og skal derfor skrive botten om så jeg kan logge ind på den og add / remove memebers. Login har jeg lavet men hvordan får jeg lavet en liste så jeg kan skrive !add nick så den propper nicket bagerst i variablen %members og fjerner et specifikt nick ved !remove nick ?

Jeg har prøvet lidt af hvert, men kan ikk få den til at fjerne det rigtige nick.
Avatar billede knogle Nybegynder
12. september 2003 - 16:42 #1
Jeg antager at alle members står i en variable, med mellemrum mellem hver nick

%members member1 member2 member3

-> set %members $remtok(member1 member2 member3,member2,1,32)
den vil fjerne member2 fra variablen.

Men du vil gerne kunne gøre det med !add og !remove right?
husk at bygge dit login script ind i det her, ellers kan alle gøre det.

on *:text:*:#:{
  if ($1 == !add) {
    set %members $addtok(%members,$$2,32)
    .notice $nick Added $$2 to the member list!
  }
  if ($1 == !remove) {
    set %members $remtok(%members,$$2,32)
    .notice $nick Removed $$2 from the member list!
  }

held og lykke
Avatar billede plazm Nybegynder
12. september 2003 - 17:09 #2
tak :)
Jeg har aldrig kunnet finde ud af det med Tokens :)
Avatar billede exceed Nybegynder
24. juli 2005 - 16:35 #3
hvad saa hvis man vil have adressen istedet for nicked???
Avatar billede plazm Nybegynder
24. juli 2005 - 23:17 #4
smut på IRC og jeg skal hjælpe dig ;) er efterhånden ved at være ret hård til det mIRC scripting