Avatar billede p_korsholm Nybegynder
12. september 2003 - 14:49 Der er 2 kommentarer

Styring af biblioteksreferencer ved modelopbygning

Jeg er ved at opbygge en budgetmodel hvor jeg er løbet på et excel problem

Jeg overfører data fra nogle dataark til mastermodellen.

I mastermodellen vil jeg gerne ved at taste en værdi i en celle kunne bestemme om datane skal hentes i bibliotek Ver_1  eller Ver_2 eller etc.

Eks:
  =+’C:\Production\ver_1\[prodktion.xls]Product1`!$D$16

Jeg vil gerne kunne skifte ver-1 ud med ver-2

Jeg kan lave en tekststreng visende stien vha. sammenkædning(), men jeg kan ikke eksekvere den - jeg har prøved med indirekte - men den virker kun inden for woorkbooken

Palle
Avatar billede bak Seniormester
12. september 2003 - 15:59 #1
Kan du ikke bare lave en hvis-sætning a'la den hen.
Det andet er jeg bange for du ikke kommer videre med uden en makro, der kan hente data fra lukkede workbooks.

=HVIS(A2=1;’C:\Production\ver_1\[prodktion.xls]Product1`!$D$16;’C:\Production\ver_2\[prodktion.xls]Product1`!$D$16)
Avatar billede blueman Nybegynder
12. september 2003 - 18:36 #2
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, uden at bruge lidt VB. Men hvorfor bruger du ikke bare søg/erstat?