Avatar billede zorkmontana Nybegynder
12. september 2003 - 13:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

find søge

jeg sidder og leger med Borland C++
jeg skal bruge en søgefunktion. Den skal være variabel så den ikke kun finder det man har trykket
eks: hvis man skriver Label og søger
så finder den ikk kun Label men også det der ligner
som Label2
Avatar billede zyxtem Nybegynder
12. september 2003 - 17:06 #1
Skal den osse finde det hvis der står lab2bel?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. september 2003 - 17:37 #2
Du kunne starte med at fortælle hvad det er du vil søge i. Dernæst kan du fortælle lidt mere om hvad det er den skal kunne, skal det være regulære udtryk (reg exp)?
Avatar billede zorkmontana Nybegynder
13. september 2003 - 10:15 #3
Jeg vil gerne have den til at søge i en memo eller richedit, det er en liste med informationer som skal bruges til at søge efter notater f.eks. jeg har en masse Fysik notater jeg gerne vil have styr på og man kan så søge efter Mekanikkens Energi Sætning, men hvis man så rammer en forkert tast er det ikke sikkert det gør noget..
Avatar billede fleniels Nybegynder
20. september 2003 - 21:28 #4
prøv at lægge 'point' på sammenligningen af bogstaverne i rækkefølge. Så kan du beregne en procent udfra points, og definere hvad minimum procent skal være.
f.eks.
søgning:  label
fundet:  lab2l        giver 4 point, kunne give 80%
Avatar billede zorkmontana Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:40 #5
ok jeg skulle nok lige have sagt at jeg er newbie i det her..
hvis du dog stadig er der...