Avatar billede tville Juniormester
12. september 2003 - 10:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søger efter genvej ved opstart - opretter ny netværksforbindelse

Jeg har et underligt problem med Word eller WindowsXP.
Hver gang jeg starter Word kommer der en meddelelse om en manglende genvej og at Windows søger efter den. Meddelelsen kommer 2 gange. Samtidig er der så oprettet 2 nye netværksforbindelser. Hvorfor f..... gør den det?
Avatar billede jschack Nybegynder
12. september 2003 - 10:30 #1
I indstillinger -> filplaceringer
Er der angivet nogle stier der ikke er tilgængelige?
Avatar billede tville Juniormester
12. september 2003 - 10:40 #2
Nej - alle de stier der er angivet under filplaceringer er tilgængelige.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. september 2003 - 11:04 #3
Det er måske den forkert genvej du bruger. Prøv at oprette ny genvej og slet den gamle, dem må jo henvise til noget forkert.
Det kan også være at der ligge et eller andet i systemet som er forkert. Gå i start - kør - skriv: msconfig - fanebladet - winini (eller er det system ini kig i dem begge) - kan du se den forkerte genvej her så slet den.
Ellers så prøv at komme din Office cd i maskinen. Nu ser det ud til at den vil installere sig igen. Dette er ok, der går et øjeblik og så opdager programmet at du allerede har Office installeret. Så får du andre tilbud, der står bla. at du kan få lov til at reparere din Office, klik på den og se om den ikke kan rette fejlen.
Avatar billede tville Juniormester
12. september 2003 - 12:07 #4
Det hjalp af reparere installationen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. september 2003 - 16:25 #5
Det var godt det virkede. Takker for point:)