Avatar billede mc.lucifer Praktikant
12. september 2003 - 09:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Papir til at trykke på textil

Jeg har lige et hurtigt sp

det papir man kan købe til at printe ud på og så Stryge det på en bluse hvorgodt er det og hvordan fungere det ?

Jeg mener det skal vel printes spejlvendt for at det står rigtigt på blusen.

Kan Photoshop evt klare det eller hvordan fungere det sådanne helt i praktisk

Ligeliedes ved jeg godt at det ikke er samme svalitet som hos en trykker men det er også kun for sjov

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
12. september 2003 - 09:01 #1
Endnu en kategori der ikke kommer op i nyeste spørgsmål

MC
Avatar billede jschack Nybegynder
12. september 2003 - 10:02 #2
Jeg har haft gode resultater - har et par t-shirts med hjemmelavet tryk der har holdt til 50+ vaske. Det er også ret nemt at bruge - du printer ud på papiret, klipper papiret til og stryget det derefter på stoffet. Dog skal du huske at presse godt til for at få det bedste resultat. Og husk så også lige at lægge noget imellem stof og den flade det ligger på når du stryger - det kan godt smitte igennem.
Avatar billede jschack Nybegynder
12. september 2003 - 10:06 #3
Alle grafikprogrammer, der kan printe, skulle kunne klare det. På min lexmark printer-driver er der en indstilling til at printe på stof - så sørger den selv for at spejlvende billedet og det hele. Man kan jo lige lave et prøve udprint på normalt papir i lav kvalitet for at tjekke om det der kommer ud på papir er det man ønsker.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
12. september 2003 - 12:25 #4
Hvad giver det bedste resultat

Jeg har fundet dette billede jeg gerne vil bruge

http://www.papirclipzen.dk/bornlap/bfs/smolftegn/smolftegn43.gif

Men jeg vil gerne lave det på en sort trøje, men er det bedre at lave det på en hvid trøje ???

Hvis jeg nu laver det på en sort trøj sammen med nogeg skrift hvordan gør man så papiret er vel også vidt.

JA jeg er ikke lige så klog i dette

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
12. september 2003 - 12:28 #5
Hvad ser bedste ud

www.fhc-rustfri.dk/smolf1.gif
www.fhc-rustfri.dk/smolf2.gif

BTW hvor høj opløsning skal ens print være 300 eller ??

MC
Avatar billede klojs Nybegynder
12. september 2003 - 17:57 #6
jeg ville gå efter nr. 2 altså det nederste link
Avatar billede jschack Nybegynder
14. september 2003 - 23:02 #7
Du kan så vidt jeg ved ikke få printerpapir til tekstil, der kan overføre hvidt til sort stof. Det hvide, bliver betragtet som "tomt" og er derfor bare en transparent "hinde" på stoffet (printeren printer jo heller ikke hvidt).
Mht. til opløsningen, så er højere bedre, men det bliver jo aldrig bedre end hvad den printer du bruger kan håndtere.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
15. september 2003 - 08:59 #8
Nå det er nok på tide at jeg lukker her, Jeg fandt ud af det takker

MC