Avatar billede maximus25 Nybegynder
12. september 2003 - 08:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kræver vmware flere ram?

Hejsa
Jeg vil gerne teste en windows 2000 server med vmware. Mit spørgsmål går på om den "virtuelle" server i vmware anvender det samma antal ram som en "rigtig" server?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. september 2003 - 09:44 #1
nej vmware bruge ikke det samme antal ram, men du kan selv definere det
hvormeget virtual ram vil du bruge til den session under opsætning.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
12. september 2003 - 09:51 #2
det lyder da godt....men hvis man feks sætter en windows 2000 server session til eksempelthvis 64 ram kører den så ikke vildt langsomt?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. september 2003 - 09:56 #3
jo og nej
64 er den minimum kræv til w2kserver, og det må du selv bestemme, skal 2000server
kør alene eller sammen med andre programmer eller hvad er det nu du skal bruge den til, jeg bruger w2kserver under vmware til support og test, så derfor bruger ikke så mange virtual ram til den men 128 er det anbefalt.

hvis du have en stor harddisk med free plads så du kan sagtens sæt den virtual ram til 128, det mærker du ikke
Avatar billede maximus25 Nybegynder
12. september 2003 - 10:13 #4
udfra deres manual ser det ud til at man kan allokerer ram til vmware. Jeg har 256 ram i min maskine og vil gerne have win 98, og win 2000 kørende i vmware.

Hvis de kører hele tiden og jeg shifter imellem dem og minimerer dem når de ikke bruges, bliver overall performance på pc'en så ikke forringet væsentligt?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
12. september 2003 - 10:13 #5
kan man i vmware anvende harddisken som virtuel ram?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. september 2003 - 10:19 #6
hvis du minimerer dem vil dette ikke ændre i performance.

og du vil ikke rigtig sådan mærke det, for vmware bruge sine egen virtual ram så det går ikke over din prim. windows. og dette er det smart i vmware, ligesom en terminal session den bruger den fjernestyre hardware og performance og ikke din lokalt.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. september 2003 - 10:22 #7
ja da
det er det den gør den bruger harddisk til virtual ram den bruger ikke din fysisk ram
Avatar billede maximus25 Nybegynder
12. september 2003 - 11:05 #8
nu skal jeg lige sikre mig at jeg har forstået det rigtigt:

vmware anvender harddisken som virtuel ram og ikke den fysiske ram på maskinen?

Så den fysiske ram anvendes kun af operativ systemet på computeren?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. september 2003 - 11:07 #9
jep..
Avatar billede maximus25 Nybegynder
12. september 2003 - 11:16 #10
jamen det var fedt at få lidt informationer.  Takker :)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. september 2003 - 11:18 #11
velb.
takker for pointene
Avatar billede maximus25 Nybegynder
12. september 2003 - 11:48 #12
jeg er glad for de informationer du gav mig. Men er du helt sikker. For hvis man henter manualen til workstation 4 fra www.vmware.com, står der at man kan reservere ram fra host maskinen og ikke noget om at man anvender hardisken som virtuel ram.

Er du helt sikker?

Ved du eventuelt hvor jeg kan finde noget på skrift vedrørende den virtuelle memory?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. september 2003 - 12:19 #13
oh for sat..

vi bruger en special edition af vmware hvor den bruge den host maskine virtual ram (harddisk) som ram til vmware virtual maskine, og ikke den fysisk ram, soory det kom bag på mig men du bruger sikkert vmware 3.8 eller 4 workstation for privat use.

og det rigtig den bruge Reserved Memory eller Memory Per Virtual Machine fra host maskine.

(For example, if your host operating system is a version of Microsoft Windows and your host machine has 256MB of memory, VMware Workstation reserves 192MB for all of your virtual machines.)

Memory Use: Host Operating System and Virtual Machines
VMware Workstation assigns memory to virtual machines in the following way:

A specific amount of memory, called reserved memory is set aside from the total pool available on the physical machine. This is described in Reserved Memory below.
Each virtual machine is configured to use a certain amount of the reserved memory. This is described in Memory Per Virtual Machine below.
In addition, when you power-on a virtual machine, VMware Workstation checks to be sure there is enough memory available to run that virtual machine. See Memory Limits (Checks) below.

Reserved Memory
To provide good overall system performance, VMware Workstation limits how many virtual machines can run at once based on the amount of available reserved memory. In doing so, VMware Workstation prevents virtual machines from causing each other to perform poorly. VMware Workstation permits an acceptable number of virtual machines to run simultaneously, ensuring that they work together to manage the reserved memory.

If all the reserved memory is in use by one or more virtual machines, the host operating system cannot use this memory for any other purpose. VMware Workstation uses the reserved memory only if it determines that a virtual machine needs the memory to have reasonable performance. Even if multiple virtual machines are running at the same time, VMware Workstation may be using only a fraction of the reserved memory, thus allowing any unused reserved memory to be used by other applications running on the host.

The default amount of reserved memory is calculated when you install VMware Workstation, but you can change the amount of reserved memory in the Settings > Preferences > Memory configuration screen.

Warning: Changing the amount of reserved memory is recommended only for advanced users because it can have an adverse impact on the host or virtual machine performance.
Selecting too much physical memory to reserve can cause the host to thrash, or even hang, if other applications are competing for memory on the host.
Selecting too little physical memory to reserve can cause virtual machines to perform very poorly and also limit the number of virtual machines that can be run. This is because if free memory falls below a minimum value (specific to each host), the host operating system continually frees up memory by swapping to disk to maintain that amount of free memory. This pattern causes the virtual machine to run slowly as well.

VMware Workstation calculates reserved memory by

finding amount of physical memory installed in the machine
subtracting a default amount that is needed by the host operating system (referred to as the default host requirements)
The table below shows the default host requirements that VMware Workstation uses in calculating reserved memory.

Host
Host Memory
Host Default Requirements

Linux
Less than 384MB
32MB

Linux
Less than 512MB
64MB

Linux
512MB or more
96MB

Windows
Less than 384MB
64MB

Windows
Less than 512MB
96MB

Windows
512MB - 1024MB
128MB

Windows
1024MB or more
0MB

For example, if your host operating system is a version of Microsoft Windows and your host machine has 256MB of memory, VMware Workstation reserves 192MB for all of your virtual machines.

When a virtual machine is booted, VMware Workstation checks to be sure that there is enough reserved memory available to start the virtual machine. This is described in Memory Limits (Checks), below.

Memory Per Virtual Machine
VMware Workstation allocates a specific amount of the available reserved memory for a given virtual machine. When you create a new virtual machine, VMware Workstation chooses a default amount of memory to allocate based on:

the amount of reserved memory
the type of guest operating system you are planning to install
a small overhead
The amount of overhead memory used by a virtual machine depends on the RAM of the host machine. For hosts with 256MB of RAM or more, the memory overhead is 16MB per virtual machine. For hosts with less than 256MB of RAM, the overhead value is 0MB per virtual machine. The amount of reserved memory actually used by a particular virtual machine varies dynamically as a virtual machine runs.

Either when you create a new virtual machine, or later on, you can change the default amount of memory allocated to that virtual machine. If you have memory limits (checks) enabled, the virtual machine cannot be allocated more than the reserved memory minus the overhead. If memory limits are disabled, you can assign any amount of memory to the virtual machine, although you may not be able to boot and run the virtual machine (or it may adversely affect the performance of the host and other virtual machines.)

Memory Limits (Checks)
By default, a virtual machine checks to ensure that enough free memory is left to the host machine to continue to operate efficiently:

First, it performs a check when it powers up to ensure that the total amount of memory allocated to all running virtual machines does not exceed the total physical memory of the host.
Second, the virtual machine periodically checks that the reserved memory allocated to currently running virtual machines does not exceed the total amount of reserved memory.
If these checks fail, the virtual machine terminates. You can disable memory checks, but remember that disabling either of these checks can result in poor performance and even system crashes if you try to run a virtual machine with too much (or too little) memory for your host system.

sorry jeg var ikke klar over den version du bruger.
så du kan have din point tilbage hvis du vil
Avatar billede maximus25 Nybegynder
12. september 2003 - 13:07 #14
nej det er ok...men hvad hedder den special edition som du bruger?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
12. september 2003 - 13:19 #15
vi bruger VMware GSX Server virtual edition og vi har en del kolleger der bruger workstaion og virtual smp, og vi overvejer til upgradere til esx 2
men jeg vide ikke hvornår, for det er dyrt...
det er en kanon program, og det er mange plug ind hvor du kan balndt andet bruge det resered memory fra den page file som windows bruger..
også hvis man software udvikler så er det endnu sjovere..

men held og lykke med det og endnu engang tak for pointene..
Avatar billede kcbhl Nybegynder
19. april 2006 - 18:19 #16
ESX-server er ikke dyrt, slet ikke hvis man regner TCO