Avatar billede janrosgaard Nybegynder
12. september 2003 - 01:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med sletning af porte i Cisco 677

Hej.

Når jeg skriver 'show nat' får jeg en række entries á la:

192.168.0.216:12202    *****:12202  0  0x00041  tcp  eth0

og mere af samme skuffe. Den vil jeg gerne slette, så jeg skriver

set nat entry delete inside 192.168.0.216

og den svarer med:

6 out of 45 NAT entries have been removed

Fint. Så skriver jeg "write" og "reboot". Jeg venter..... og logger på igen. Og vupti! så er mine nat entries tilbage.

Hvorfor nu det? Fatter den da ingen ting? :)
Avatar billede riversen Nybegynder
12. september 2003 - 07:01 #1
jeg har samme problem og det er opstået siden cc rodede med min forbindelse hvor de opgraderede 1024/512 til 1536/512.

Så vidt jeg kan konstatere, er det kun når man rebooter. Det er for mit vedkommende nogle natentries der er over et halvt år gammel, hvor jeg kørte med helt andre ip'er.
Avatar billede itopia Nybegynder
12. september 2003 - 07:31 #2
Der findes 2 typer af NAT entries: statiske og dynamiske.
De statiske er dem som du selv laver med en nat entry add.
De dynamiske oprettes hver gang du sætter din computer til at kommunikere med omverdenen - det sker når din computer opretter en forbindelse til en anden, så laver din router selv et entry - som er tidsbegrænset - så svaret fra den anden computer kan komme retur.

Hvis du ikke har nogen statiske, kan du bare lave en "set nat entry delete all".
Hvis du har nogen statiske, f.eks. port 80 (web) så skal du bagefter oprette dem igen: "set nat entry add 192.168.0.216 80"

Men du skal ikke være nervøs for de entries der står, de skulle gerne forsvinde efter noget tid.

Iøvrigt er min erfaring at nat tabellen opdateres hele tiden, så man er ikke nødt til at lave "Write-reboot" for at få det til at virke...

Jeg håber det er svar nok.

/iTopia
Avatar billede itopia Nybegynder
12. september 2003 - 07:32 #3
Til Riversen: Lav en "set nat entry delete all" og genopret dine faste routes.

/iTopia
Avatar billede riversen Nybegynder
12. september 2003 - 07:36 #4
itopia: det er selvfølgelig gjort massevis af gange.
Avatar billede itopia Nybegynder
12. september 2003 - 07:48 #5
Riversen: Undrede mig også, men man ved aldrig - du burde ikke kunne få entries til IP adresser der ikke er i brug mere, så det lyder lidt underligt.
Men ellers er jeg dig et svar skyldigt...

/iTopia
Avatar billede riversen Nybegynder
12. september 2003 - 07:53 #6
det er nemlig meget underligt
Avatar billede mrode Nybegynder
12. september 2003 - 07:59 #7
Jeg har samme problem, men er heller ikke kommet på nogen løsning, så det ser jeg frem til at nogen får løsningen på.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. september 2003 - 09:18 #8
måske vi skal koordinere kontakt til cybercity...de mener nemlig de skal have min router tilsendt, men jeg vil sq ikke undvære internet pga. det.