Avatar billede webman Nybegynder
11. september 2003 - 15:00 Der er 12 kommentarer

TV kort til TV optagelser

Jeg mangler erfaring med TV kort. Min plan er at finde et kort der sætter mig i stand til at lade min computer optage programmer ud fra mine givne interesser.
Jeg angiver nogle ting jeg interesserer mig for og så skal computeren følge alle de TV kanaler jeg nu kan tage og optage dem der passer på mine kriterier. Nogen der ved hvilket kort er godt til dette og hvilken software jeg skal bruge?
Avatar billede tubber Juniormester
11. september 2003 - 16:10 #1
Pinnacle laver et godt og billigt kort - Pinnacle PCTV Rave det ligger i 399 ved merlin, så det kan fåes over alt, men ellers er der edbpriser, kan det fåes til 299 her : http://www.midtdata.dk/scripts/plink.asp!gruppe=TV-Kort*model=PCTVRAVE
og midt data kan anbefales.....

Men beslutter du dig for et pinnacle så chek lige deres hjemmeside for det er ikke alle chipset der er understøttet bl.a ali.......

Eller er der:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554587893

Det er de billige, men ellers check edbpriser --> http://www.edbpriser.dk/hardware/tv-kort.asp

Men jeg vil anbefale Pinnacle og er dit chipset ikke understøttet så et terratec det er dem jeg har bedst erfaringer med.......

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
11. september 2003 - 16:11 #2
Eller = Ellers
Avatar billede webman Nybegynder
11. september 2003 - 16:18 #3
Det med at købe kortet og hvor det kan købes er ikke problemet. Jeg skal bruge et kort og software som med 100% sikkerhed kan det jeg ønsker. Problemet er at selv om jeg kunne programmerer det selv, så vile det sq være noget nemmere hvis der var en der viste hvor et kort med tilhørende software, som opfylder mine krav, kan købes.

Langt de fleste kort jeg har kigget på har kun timer optagelse og det kan jeg ikke bruge til noget!
Avatar billede tubber Juniormester
11. september 2003 - 16:44 #4
Jeg har optaget spillefilm med mit, det bliver bare ved til der ikke er mere diskplads.......men med de krav det lydder til du stiller, så vil jeg nok mene du skal ha noget andet end Rave.....

Så er det nærmere sådan et her: http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=DV500-DVD
Det har jeg selv lavet video på, og det kan lave noget kvalitet der vil noget......men der er ikke Tuner i det, der skal det igennem en video først.....
Avatar billede tubber Juniormester
11. september 2003 - 16:46 #5
og det kan redigere realtime med adobe premier........
Avatar billede webman Nybegynder
11. september 2003 - 17:00 #6
Kvaliteten skal kune række til et 800*600 billed på en TV skærm... så det er ikke den vilde kvalitet jeg mangler. Det er mere sikkerhed for at der medfølger software der kan optage på den måde jeg kræver.
Avatar billede tubber Juniormester
11. september 2003 - 19:59 #7
hmmmm ved ikke hvad der er med af software, dengang jeg arbejde med det "optog" vi direkte i adobe premier, men mon ikke Pinnacle Studio 7 eller 8 er med......

Og du kan optage i RÅ avi..... så bliver det ikke bedre......
Avatar billede tubber Juniormester
11. september 2003 - 20:13 #8
PCTV Deluxe (skulle kunne klare 1024*768)
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1008&Langue_ID=2

http://www.mycom.se/produkter/773332/ <--- Det er godt nok i sverige men det ser ud til Adobe Premier 6.5 er med
Avatar billede webman Nybegynder
11. september 2003 - 21:06 #9
KVALITET ER LIGEGYLDIGT... FAT DET! jeg skal bare være sikker på at der medfølger eller kan skaffes software der kan få kortet til at optage programmer ud fra de interesser jeg oplyser til programmet at jeg har!
Avatar billede tubber Juniormester
11. september 2003 - 22:29 #10
Så fat dog at det er med PCTV Rave.......Så mon ikke der også er det med til de størere kort i PCTV Serien ?
Avatar billede tubber Juniormester
11. september 2003 - 22:29 #11
og du snakkede selv kvalitet.....
Avatar billede webman Nybegynder
12. september 2003 - 08:48 #12
tubber: Skal du svare hver gang. Du ved åbenlyst ikke noget om det jeg egntlig vil vide noget om! Så behøver du svare hver gang jeg skriver? Eller er det sådan noget du har, hvor du skal have sidste ord?