Avatar billede meyer Nybegynder
05. september 1999 - 19:51 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kommasepareret fil fra db - On-line???

Hvordan laver jeg en kommasepareret fil fra databasen (tabellen) on-line???

Meyer
05. september 1999 - 21:20 #1
Jeg har et lille eksempel lige hér.
Husk dog at få din ISP til at godkende en folder på dit domæne til udførelse at scripts, m.m.

<html><head>
<TITLE>DB2TXT Converter</TITLE>
</head><body bgcolor="#FFFFFF" STYLE="{
    font-size : x-small;
    font-family : Arial;
    font-weight : normal;
    font-style : normal;
    color : Black;
}">
<div ALIGN="center">

<%
whichname="../cgi-files/FKODE.txt"
myDSN="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("hardware.mdb") & ";DriverId=25;FIL=MS Access"
mySQL="select tcompanyproducts.Kode, tcompanyproducts.PricePerUnit, tcompanyproducts.Fkode from tcompanyproducts where Fkode='F16041' order by kode & Fkode"
showblank=""
shownull="<null>"
linestart=chr(34)
lineend=chr(34)
delimiter=chr(34) & "," & chr(34)
delimitersub=""
whichFN=server.mappath(whichname)
Set fstemp= Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set filetemp = fstemp.CreateTextFile(whichFN, true)
set conntemp=server.createobject("adodb.connection")
conntemp.open myDSN
set rstemp=conntemp.execute(mySQL)
If  rstemp.eof then
  response.write "Der er ingen data at konvertere<br>"
  response.write mySQL & "<br>"
  connection.close
  set connection=nothing
  response.end
end if
DO  UNTIL rstemp.eof
  thisline=linestart
  for each whatever in rstemp.fields
      thisfield=whatever.value
      if isnull(thisfield) then
        thisfield=shownull
      end if
      if trim(thisfield)="" then
        thisfield=showblank
      end if
      thisfield=replace(thisfield,delimiter,delimitersub)
          thisline=thisline & thisfield & delimiter
  next
  tempLen=len(thisline)
  tempLenDelim=len(delimiter)
  thisline=mid(thisline,1,tempLEN-tempLenDelim) & lineend
  filetemp.WriteLine(thisline)
  ' response.write thisline & "<br>"
  rstemp.movenext
LOOP
filetemp.Close
set filetemp=nothing
set fstemp=nothing
rstemp.close
set rstemp=nothing
conntemp.close
set conntemp=nothing

If  err.number=0 then
  response.write "Filen blev konverteret 100%<br>"
  response.write "Klik H&eacute;r for at se filens indhold.  <a href='"
  response.write whichname & "'> <br><br><strong><b>! HENT TEXTFIL !</b></strong> </a>"
else
      response.write "VBScript Errors Occured!<br>"
      response.write "Fejl Nummer=#<b>" & err.number & "</b><br>"
      response.write "Fejl Beskrivelse. =<b>" & err.description & "</b><br>"
      response.write "Hj&aelig;lp sti =<b>" & err.helppath & "</b><br>"
      response.write "Grund fejl=<b>" & err.nativeerror & "</b><br>"
      response.write "fejl i Source =<b>" & err.source & "</b><br>"
    response.write "fejl i SQL State=#<b>" & err.sqlstate & "</b><br>"
end if
%>
</div>
</body>
</html>

___________________________________
Hvis du kan lidt ASP kan du sikkert se hvor du ænder informationer om dine tabeller, osv.
05. september 1999 - 21:20 #2
den er forresten hentet fra
www.asplearn.com/learn

og så ændret en smule.
Avatar billede meyer Nybegynder
05. september 1999 - 21:35 #3
Ser fornuftigt ud - kan man gøre det den anden vej??

Meyer
05. september 1999 - 21:37 #4
altså konvertere fra txt til html?
Eller simpelthen bruge en kommasep. txt fil som database ?

Det sidste er jeg ved at eksperimentere med.

Windows's ODBC afdeling har en DSN til TXT filer, så mon ikke.
Avatar billede meyer Nybegynder
05. september 1999 - 21:39 #5
Nej, jeg tænkte mere på om man kunne lægge en kommasepareret fil op i databasen - vi er inde på det samme du har svaret på i mit andet spm :o)

Meyer
05. september 1999 - 21:39 #6
Men jeg er bestemt ikke så sikker.
Jeg var lige ved at postere et spørgsmål om dette.
Villadsen må vide det....

Hvis vi alle kalder på ham, så kommer han nok.

VILLADSEN - 2 sek. - VILLADSEN er du her ?

:))))
Jeg er ikke engang fuld...
05. september 1999 - 21:42 #7
Åhh i seeeee.
Den er jeg blank på.
At indsætte en tabel i en database, jo fanme jo.
30 minutter, så har jeg rodet mine tykke bøger igennem, og så kommer jeg tilbage.
Dog er jeg ret sikker på at det kun kan lade sig gøre ved en MS SQL, eller en SYBASE SQL..........`|´
Avatar billede meyer Nybegynder
05. september 1999 - 21:45 #8
Problemet er (roder med det samme som dig) at jeg har en indkøbskurv - kunden retter sine priser til de aktuelle i sit regnskabsprog - skal derefter have smidt dem online hurtigst muligt!! :o)
05. september 1999 - 21:58 #9
vlken database kører dette med ?
05. september 1999 - 22:01 #10
ehhh, HVILKEN er hvad jeg mente ikke VLKEN
Avatar billede meyer Nybegynder
05. september 1999 - 22:05 #11
Får den i enten Acces ell. excel-ark.

Det er fra Concorde5
Avatar billede villadsen Nybegynder
05. september 1999 - 22:41 #12
Jeg er her :-)

I vil gerne have en kommasepareret txt fil ind i en DB?

Det kan man i hvertfald gøre i acceess. (Filer - Hent eksterne data - Importer). Herefter vælger man sin kommaseparede tekstfil og følger guiden "Tekstimport" eller hvad den nu hedder, og kan man vælge at importere ind i en ny tabel eller i en allerede eksisterende.
05. september 1999 - 22:52 #13
korrekt, gør det hver dag, men kan du gøre det online ?
05. september 1999 - 22:54 #14
altså på webbet.
Avatar billede villadsen Nybegynder
05. september 1999 - 22:59 #15
Nå ok på DEN måde :-)

Hmm.. det kan man vel godt. Mon ikke der findes nogen komponenter til den slags, jeg prøver lige at søge lidt efter det.
Avatar billede villadsen Nybegynder
05. september 1999 - 23:23 #16
Umiddelbart er det bedste bud ImportDB Active X:
http://www.download.com/pc/software/0,332,0-42314-s,1000.html

Men jeg ikke helt sikker på at det har den funktionalitet I er ude efter (ASP-understøttelse).
Det ser ud til at det bare er en importwizard, men jeg ved ikke helt.
05. september 1999 - 23:42 #17
Villadsen for hundern da !

Skal dette virkelig være første gang du letter me down ?

;))
Avatar billede villadsen Nybegynder
06. september 1999 - 00:09 #18
Ja det er jeg ræd for :-)
06. september 1999 - 00:14 #19
UHH scary....
Avatar billede villadsen Nybegynder
06. september 1999 - 00:15 #20
Har du kigget på DBImport'eren?
06. september 1999 - 00:16 #21
Nej, jeg har så travlt med et lille printer script....
Avatar billede villadsen Nybegynder
06. september 1999 - 00:19 #22
Nå ok, men held og lykke
06. september 1999 - 00:21 #23
see ya!
Avatar billede villadsen Nybegynder
06. september 1999 - 12:32 #24
Kunne man egentlig ikke bare gør det vha FileSystemObjectet? Og så bare loope noget INSERT-sql igennem indtil man er færdig med tekstfilen?

Det tror jeg faktisk ville være det smarteste.
Avatar billede meyer Nybegynder
06. september 1999 - 13:21 #25
..lyder da fornuftigt :o) har du en lille kode-ide??

Meyer
Avatar billede villadsen Nybegynder
06. september 1999 - 13:25 #26
Ikke lige på stående fod, da jeg er ret hængt op for tiden, men prøv at starte her:
http://help.activeserverpages.com/iishelp/vbscript/htm/vbs412.htm

mvh
Avatar billede meyer Nybegynder
06. september 1999 - 14:37 #27
pnp>>> Det script du har vist, kan du få det til først at lave felt-navnene???
Avatar billede jens2930 Nybegynder
05. september 2000 - 21:22 #28
Hej gutter,

Det lyder som ok I har styr på DB og tct filer.

Jeg har en Comcorde C5 med samtlige moduler inkl. ODBC adgang. Kan det umildbart lade sig gøre at lave en slags FTP connection imellem min Corcorde C5 og min webshop ude på nettet. (Shoppen køre på en Access DB).

Formålet er self. med denne \"sammensmeltning\", at jeg ikke konstant skal oprette mine vare 2 stedet=>concorde lagerkartotek og i shoppen på nettet.

Kontakt mig venligst på ICQ 33868092 eller via email jens@bosscom.dk.
Avatar billede huulbaek_at_home Nybegynder
09. november 2000 - 23:59 #29
Forresten... jeg er meget imponeret over GDIDB. Et absolut genialt program ;)

/Thomas
Avatar billede anddk Praktikant
13. december 2002 - 14:20 #30
Har du fået problemet løst Jens ??? og er det evt. noget du vil dele ??