Avatar billede adrhdk Nybegynder
11. september 2003 - 00:04 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Trykning af postkort / go-cards.

Skal muligvis lave et go-card til noget præsentation, men er ukendt med den grafiske branche.

Kort skal trykkes i mat overflade, og sikkert kun 500 eller 1000 stk.

Kan nogen her anbefale mig en leverandør, gerne i kbh, og har i et gæt på en pris?
Evt nogle faldgrupper jeg skal være opmærksom på?

Venlig hilsen
Adrian
Avatar billede oersted Novice
11. september 2003 - 01:35 #1
lasertryk.dk er faktisk nogle helt ok priser. De older prisen nede ved at trykke f.eks. visitkort en hel dag eller to
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 09:32 #2
Jeg kan lave det og få det trykt til en rimelig pris. Jeg bruger selv Xerox Digital Online i Viborg, som kan trykke selv små oplæg.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 10:33 #3
kan kun sige gode ord om www.rotationmedia.dk de trykker hurtigt, billigt og i både små og store oplæg.

kvaliteten er også rigtig god :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 10:34 #4
jeg underskylder, linket skulle være http://www.rotation-media.dk/
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 10:42 #5
Det er sgu godt nok billigt - det må jeg indrømme!
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 10:44 #6
ja det er billigt, men har et par venner som har bestillet visitkort og plakater gennem dem. og kan kun sige der gik ikke lang tid så var de klar og sendt afsted, og kvaliteten er ikke til at klage over. Vil ikke sige at den ikke kan laves bedre, men til den pris er kvaliteten meget god
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 10:52 #7
De printer bare digitalt, ikke? Altså fra en 'stor' farveprinter og med dén kvalitet, som der kan leveres derfra? 100 stk A3 farveplakater til 290,- plus moms er godt nok billigt, selvom det kun er på tyndt 90 grams papir.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 10:53 #8
kan desværre ikke svare på deres teknik.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 10:53 #9
ikkke fordi jeg ikke vil, med jeg ved det bare ik :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 11:05 #10
Helt i orden! :-)

Det er fordi der er forskel på om det 'bare' er fra en digital printer og så fra en trykmaskine. Der er efterhånden rigtig mange digitale trykkerier rundt omkring, netop fordi private folk har fået adgang til computerudstyr, der før i tiden kun fandtes i den professionelle reklamebranche. Det er ihvertfald min teori. De digitale trykkerier er i princippet ikke anderledes, end hvis du køber en stor laser-farveprinter og er meget velegnede til 'mindre' oplag.

Fordelen ved digitale print, er at opstartsprisen er meget lav - der skal ikke laves trykfilm osv. men i princippet bare klikkes på "Print" på computeren. Til gengæld er hver kopi dyrere end hos et traditionelt trykkeri. På et traditionelt trykkeri skal der laves en trykfilm først og det er forholdsvist dyrt, til gengæld er stk-prisen meget billig, derfor bruger man dén teknik til kæmpe oplag.

En trykmaskine er til gengæld bedre i kvaliteten, end en farveprinter.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 11:13 #11
okay, gode informationer du kommer med :o)
Avatar billede locturian Nybegynder
11. september 2003 - 13:21 #12
OMG! Nogle tunge visitkort de har :D

Visitkort (Farve, enkeltsidet, 220g karton):
» 500 stk.: kr. 140,-

Set i forhold til A3 ark der vejer 90 gram :) Forestil jer, et visitkort der vejer 2.5 gange så meget som et A3 ark... :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 13:35 #13
Jeg kan ikke lige helt lure om du mener det ironisk eller om det er seriøst...

Det betyder 220 gram per m² papir, ikke at ét visitkort vejer 220 gram! Så skulle man da godt nok have en palleløfter til at køre 500 visitkort hjem på... 110 kg! ;-)
Avatar billede locturian Nybegynder
11. september 2003 - 13:40 #14
Well, hvad ved jeg. Jeg læser 220g og går ud fra de mener pr. stk. - Men ja, del sådan nogle basser rundt, så er du ihvertfald sikker på at folk ikke liiige smider dem væk :D
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 13:49 #15
Hehe... 220g?? For et visitkort??? En kartoffel vejer 80g i gennemsnit (spørg mig ikke hvor jeg ved det fra!) så det er næsten 3 kartoflers vægt det ville veje... det er sgu sjovt!! :-))
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 20:33 #16
hehe så er det godt jeg ik har fået lavet mine visitkort hos dem :o) og holmegaard, kunne godt se det jeg skrev kunne misforståes men jeg ved desværre ikke noget om teknikken
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 20:36 #17
Nej triple-x, sætningen "Jeg kan ikke lige helt lure om du mener det ironisk eller om det er seriøst..." var ikke henvendt til dig, men til locturian...!
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2003 - 20:39 #18
hehe okay, tror bare jeg går i seng, mangler efterhånden at få indhentet nogle timer, hyg jer alle sammen og forsat god aften, og nat :o)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 20:41 #19
Kender det godt... jeg arbejder også i døgndrift i øjeblikket. Sov godt! :-)
Avatar billede adrhdk Nybegynder
11. september 2003 - 23:20 #20
Vi kan nu konkludere følgende
Der går 2.8 kartofler på et visitkort :-}
Købes disse visitkort i 2 kilosposer, som man gør med kartofler, vil posen indeholde 9 visitkort.
Hvilke visitkort er bedst. Asparges visitkort eller samså visitkort? Hvor tit skal de vandes, og kan man lave chips af dem?? Kan de fås udenfor sæsonen?

Sorry...min hjerne sover, men min krop er vågen.

Tak for svarene. I deler point (tror jeg) da jeg fik 2 gode mulighedder.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. september 2003 - 23:37 #21
Hehe...!! Dét er sjovt - jeg havde også regnet det ud til at blive præcist 2.8 kartofler, men for ikke at lyde FOR nørdet rundede jeg det af til 'næsten 3', men øh... du valgte så at gå hele vejen? ;-)))

Tak for point - glad for at kunne hjælpe. Hold nu lidt igen med al den kaffe.
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. september 2003 - 09:28 #22
adrhdk - må godt nok indrømme det er flot at du kan regne det ud helt uden brug af din hjerne, for den sov jo :o) men tak for point