Avatar billede eds Nybegynder
10. september 2003 - 22:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

dragon ball hjemmeside men hvad må jeg bruge

Hej...
Jeg vil prøve at lave en dragon ball fan side men jeg ved ikke hvad jeg må bruge af billeder og informationer, jeg ville blive glad hvis der var nogen der ville poste nogle link hvor der står hvad jeg må og ikke må.
hvis der er andre der har lavet en fan side vil jeg selgfølgelig også gerne vide hvad de gjorde for at få lov til ar lave deres hjemmeside..

på for hånd tak...
Avatar billede apoze Nybegynder
10. september 2003 - 22:37 #1
Du må gerne bruge andres billeder så længe du bare skriver hvad "kilden" er. dvs. hvis de er hentet fra dragonball.com så skriver du det ved hvert billede!
Avatar billede eds Nybegynder
10. september 2003 - 22:40 #2
Men der står på dragonballz.com hvis man vil bruger deres billeder så skal man gå til deres legal page hvad det så end er, men den virker ikke: http://www.dragonballz.com/legal.html
Avatar billede apoze Nybegynder
10. september 2003 - 22:43 #3
Det er FUNimation der ejer billederne, der står noget om det her:
http://www.funimation.com/copy.htm
Avatar billede apoze Nybegynder
10. september 2003 - 22:45 #4
"Materials on FUNimation.com and related sites are solely for your personal, non-commercial use.  Without the express written consent of FUNimation or other rights holder(s) listed below, these materials may not be copied, reproduced, republished, uploaded, posted, transmitted, or distributed in any way"

Okay det må du vidst ikke alligevel :(
Avatar billede eds Nybegynder
10. september 2003 - 22:47 #5
Ja men så kan jeg bare ikke forstå at der findes så mange andre fan sider.
Avatar billede apoze Nybegynder
10. september 2003 - 22:48 #6
Hmm prøv at kontakte nogle af de fansider og spørg hvordan de har fået tilladelse, tror ikke der er så meget mere at gøre...!
Avatar billede eds Nybegynder
10. september 2003 - 22:53 #7
Ja jeg har også kontaktet nogle a de sider eller prøvet, men der var ingen der svarede...
Avatar billede apoze Nybegynder
10. september 2003 - 22:55 #8
Det er jo bare ærgeligt hvis de ik svarer så prøv nogle andre, for der er vel en grund til at de ikke svarer, de kan du ikke få svar på herinde ;)
Men prøv at skriv til nogle andre, der er nogen der må svarer!
Avatar billede zykon Nybegynder
10. september 2003 - 22:55 #9
Eller skriv evt. til FUNimation og spørg om du må?
Avatar billede apoze Nybegynder
10. september 2003 - 22:57 #10
zykon, når de skriver man ikke må i deres regler er der nok ikke stor chance for at han får lov... Tjaa men man kan jo altid prøve!
Avatar billede eds Nybegynder
10. september 2003 - 22:59 #11
Ja ehm... hvis jeg nu bruger nogle billeder fra andre sider en FUNimation og der ikke står at jeg ikke må uploade dem til min server, ikke må kopiere dem til min side, eller ændre billederne og uploade dem igen... kan jeg så ikke bare skrive hvilken kilde det kommer fra...
Avatar billede apoze Nybegynder
10. september 2003 - 23:02 #12
Du kan da prøve, men ikke noget jeg vil råde dig til for det kan være de kommer efter dig, før du uploader billeder så vær helt sikker på du må!
Ville jeg gøre...
Avatar billede eds Nybegynder
10. september 2003 - 23:05 #13
OK nu har jeg vist fået svar på de fleste ting så her har du dne points..
Avatar billede apoze Nybegynder
10. september 2003 - 23:09 #14
Mange tak og held og lykke med siden ;)
Avatar billede eds Nybegynder
10. september 2003 - 23:10 #15
Jeg siger også tak for hjælpen...
Avatar billede zykon Nybegynder
10. september 2003 - 23:26 #16
"Without the express written consent of FUNimation or other rights holder(s) listed below, these materials may not be copied, reproduced, republished, uploaded, posted, transmitted, or distributed in any way" - Det forstår jeg da bare som at man ikke må gøre det uden at have fået lov - Faktisk tror jeg ikke at de vil have noget imod det, hvis man kun bruger det til en fansite for DB =)

Prøv, makker... Det kan jo ikke skade =)
Avatar billede eds Nybegynder
11. september 2003 - 16:36 #17
Ja det kan selgfølgelig godt være, det må jeg prøve.