Avatar billede westlife Nybegynder
23. december 2000 - 23:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ladder system

Hvordan opretter man et system hvor man kan spille mod hinanden og så trykke på personen på en hjemmeside og så får personen point og kommer længere op på en liste.

(helst ikke for indviklet for mig)
Avatar billede amneziac Nybegynder
24. december 2000 - 02:35 #1
Spille hvad og hvordan?
Avatar billede westlife Nybegynder
24. december 2000 - 02:55 #2
spillet er underordnet...

bare sådan at man kan trykke på personen og så vil pladserne ændre sig efterhånden som spillerne vinder
Avatar billede amneziac Nybegynder
24. december 2000 - 10:54 #3
Skal der høre noget ASP el. lign. med til?
Avatar billede westlife Nybegynder
24. december 2000 - 12:23 #4
ja helst det skal jo kombineres Database med sider
Avatar billede amneziac Nybegynder
25. december 2000 - 14:43 #5
Jeg vil lige spekulere lidt over det, men der går et par dage inden jeg er på nettet igen...
Avatar billede cope21 Nybegynder
08. januar 2001 - 22:24 #6
Westlife...

Det er en nem sag, men inden jeg går i gang med at forklare for meget, ville det være en fordel at vide, om game-serveren som ladderen skal køre på selv gemmer spil info (sejre, points osv) i en database - og hvilken type database.

Selve ladder-systemet er intet problem.

/Cope
Avatar billede westlife Nybegynder
08. januar 2001 - 22:27 #7
hm... det gør den ikke, systemet skal være komplet, der er ingen game-server, det skal man rapportere på siden... Acces Database 2000
Avatar billede cope21 Nybegynder
09. januar 2001 - 18:08 #8
Ohhh ok, på den måde. Det gør det jo kun endnu mere simpelt.

Jeg ville personligt foretrække PHP med MySQL database, men hvis det absolut skal være ASP/Access2k, så er det også ok.

Forventer du et færdigt implementeret system, eller bare en forklaring på, HVORDAN du skal kode ladderen?
Avatar billede westlife Nybegynder
09. januar 2001 - 20:34 #9
Jeg forventede at få det forklaret.

Men ehh jeg er fatsvag...

Hvis du kunne lave det ville det være perfekt!!!!!!!!!

Mvh. Lars Kristensen
Avatar billede cope21 Nybegynder
10. januar 2001 - 08:27 #10
Der er kun 1 måde at lære det på - og det er at kode det selv. Jeg kan godt hjælpe dig, men resten er vist bedst du selv gør.

Avatar billede westlife Nybegynder
10. januar 2001 - 16:53 #11
ok tak for det... min email er LK.DK@MAIL.TELE.DK
Avatar billede cope21 Nybegynder
10. januar 2001 - 18:02 #12
Jaaeee... men hvad blev du enig om med dig selv?? Skal jeg bare forklare hvordan det laves eller hvad?

..Og forklar lige HVAD det præcist er ved ladderen du ikke ved hvordan man laver.

/Cope
Avatar billede westlife Nybegynder
10. januar 2001 - 20:30 #13
ja jeg ved sådan set ikke hvordan man laver noget af det....

desværre :-(

Jeg ved bare at PHP ikke virker på min server...

det skal være ASP...

Og Databaser har jeg ikke noget kendskab til kun alm. html.....

kan du ikke lave det og så kan jeg gå ud fra det og blive klogere på at undersøge det?
Avatar billede cope21 Nybegynder
10. januar 2001 - 21:08 #14
Kan du ikke installere PHP og MySQL på den server?? Det ville være en mega fordel synes jeg
Avatar billede westlife Nybegynder
10. januar 2001 - 21:22 #15
nej desværre... PHP skal helst køres fra LINUX og det kan ikke ladesiggøre
Avatar billede westlife Nybegynder
21. januar 2002 - 15:40 #16