Avatar billede emileej Nybegynder
10. september 2003 - 18:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Strings i mfc supportende windows applokationer VC++

Jeg får 'udefineret' fejl når jeg skriver string eller CString som type på en variabel (dette selvom jeg m. string includer string.h og user std namespace). Hvorfor er det lige at det sker?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. september 2003 - 19:29 #1
CString er defineret i afx.h
Avatar billede zyxtem Nybegynder
10. september 2003 - 20:06 #2
Sikker på du har husket #include <string> ikke string.h

eks der virker:

#include <iostream>
#include <string>
#include <cstdlib>

using namespace std;

int main()
{
    string saetning="hej med dig";

    cout<<saetning<<endl;

    system("pause");
    return 0;
}
Avatar billede zyxtem Nybegynder
10. september 2003 - 20:07 #3
glem det beggede virkede. Talte lidt for tidligt :)
Avatar billede zyxtem Nybegynder
10. september 2003 - 20:07 #4
Vent du siger user. Mener du ikke using namespace std; ligesom i mit kodeeksempel
Avatar billede emileej Nybegynder
10. september 2003 - 22:24 #5
Jow det gør jeg - til gengæld taster jeg forkert :P
Men jeg snakker mfc supportet windows applokation - ikke et dos program (der fungerer det jo upåklageligt).

>>bertelbrander
Jatak - jeg kan også godt finde ud af at slå op på msdn.com, men den går helt amok hvis jeg includer den.
Avatar billede jpk Nybegynder
11. september 2003 - 08:50 #6
emileej >> STL's string virker også i en MFC app hvis du bruger:
#include <string>
using namespace std;

Så selvom du godt kan finde ud af at slå op i MSDN, skal du måske øve dig lidt på fejlbeskrivelser! "men den går helt amok" er jo ikke særlig let at arbejde ud fra...

Envidere, hvis du laver en MFC app via AppWizard, behøver du ikke foretage dig yderligere for at bruge CString. Ellers skal du, som bertelbrander skriver, bruge afx.h.
Avatar billede emileej Nybegynder
11. september 2003 - 08:56 #7
Ja det skulle man tro ikk? Det gør de bare ikke.

"Amok" dækker over at den brokker sig over mutiple definitions og includes. Altså må man gå ud fra at afx.h allerede ER included.
Avatar billede emileej Nybegynder
11. september 2003 - 09:01 #8
Hmmm... Wierd. Jeg prøvede at lave en ny app - akkurat som jeg lavede den anden. Nu virker stl finally, men kan stadigt ikke bruge CString.
Jeg holder mig bare til gode gamle string. Een eller anden svar lige så vi kan få lukket dether underlige spm.
Avatar billede jpk Nybegynder
11. september 2003 - 09:53 #9
hehe, du mener gode NYE string...
Mellem de to, er det string der er ny og CString der er gammel...
Avatar billede emileej Nybegynder
11. september 2003 - 12:44 #10
Fair nok - jeg mente saa "Gamle" som i den-jeg-plejer-at-bruge.
Avatar billede emileej Nybegynder
09. januar 2006 - 14:45 #11
Rimeligt gammel tråd. Lukker.