Avatar billede umfugo Nybegynder
10. september 2003 - 14:23 Der er 2 kommentarer

.NET mod Oracle.

Nedenstående giver mig en fejl når Connection.open skal eksekveres. Fejl er "Unable to load DLL (oci.dll)"

Filen oci.dll er ikke på min pc'er. Hvad mangler jeg at installere???

"Oracle ver er 7.34."

Dim sConnectionString As String = "User ID="XXXX";Data Source=Web1d;Password="XXXX"
Dim myConnection As New OracleConnection(sConnectionString)
Dim myInsertQuery As String = "insert into st_postnr values ('DK','99999','TEST',1,1,1,1,1)"
Dim myOracleCommand As New OracleCommand(myInsertQuery, myConnection)

        Try
            myConnection.Open()
        Catch ex As Exception
            MsgBox(ex.Message)
        End Try
        myOracleCommand.ExecuteNonQuery()
        myConnection.Close()
Avatar billede sys64738 Nybegynder
15. september 2003 - 22:36 #1
Har bruger adgang til ORACLEHOME foldere ?
oci.dll er en Oracle fil!
Avatar billede umfugo Nybegynder
16. september 2003 - 15:48 #2
De har alle et fælles Oraclehome, men ingen OCI.DLL fil. Hvorledes får jeg den?? Og eksisterer den i Ver. 7.3.4??