Avatar billede iq0 Nybegynder
10. september 2003 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning af bredde på tekst ?

Jeg har en gæstebog...

Den skriver folk i... og det er der ingen problem i...

men hvis folk laver linjer der er alt for lange, jamen så går det ud over mit side layout...

så hvis feks en person syntes han er sjov og laver en lang linje... eller et laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt ord.. jamen så går det ud over mit design på siden...

er det ikke muligt at sige til det tekst som man henter fra sin sql database at det ikke må være mere end 400px bredt ?

mvh Lasse Vejby Madsen

Du er velkommen til at teste gæstebogen på http://IQ0.lir.dk/vejby/gbog/ og se hvad jeg mener...
Avatar billede martinbk Nybegynder
10. september 2003 - 14:08 #1
kig lidt på wordwrap http://dk.php.net/wordwrap godt nok ikke på pixels men på tegn
Avatar billede iq0 Nybegynder
10. september 2003 - 14:28 #2
hvis jeg har forstået det rigtigt burde det fungere sådan her

$output = wordwrap( $besked,10,"<br>",1);
echo "$output";

har jeg misforstået et eller andet ? for det virker ikke

Besked er det tekst som skal kaldes fra sql databasen...
Avatar billede iq0 Nybegynder
10. september 2003 - 14:32 #3
<?php
$text = "The quick brown fox jumped over the lazy dog.";
$newtext = wordwrap($text, 20, "<br />");

echo "$newtext\n";
?>

har ændret det så det passer til min kode...

$newtext = wordwrap($besked, 20, "<br />");
echo "$newtext\n";

men uden held...
Avatar billede iq0 Nybegynder
10. september 2003 - 14:36 #4
shhhhhhhhhhhhhhhhhhh så kunne jeg jo bare lære at refreshe den rigtige side i IE... shhhhhhhhhhh
Avatar billede iq0 Nybegynder
10. september 2003 - 14:59 #5
<?php
$besked = wordwrap($besked, 85, "<br />");
$besked = wordwrap($besked, 65, "\n", 1);
echo "$besked\n";
?>

Det var den kode jeg kom frem til... og nu virker det :) total ven :P
Avatar billede martinbk Nybegynder
10. september 2003 - 15:15 #6
så lidt og takker for points :)