Avatar billede thorvall Nybegynder
10. september 2003 - 13:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelse ved fakturalayout i C5 Sp1

Jeg er ved at lede efter et nyt layout til faktura.
Men når jeg under debitor/tilpasning/hent tekster.
Vælger enten importer layout eller vis layout fås følgende fejlmeddelser.

Vis Layout
_$$$_1048577/OrdKartArkiv/Pre-body Syntakfejl

Importer Layout:
C5Faktura/OrdKartArkiv/Pre-body Syntakfejl

Har før med held ændret faktura layout. Men det var før jeg opdaterede til Sp1.

Nogen forslag?
Eller findes der en skabelon til faktura hvor gironummer medtages, som kan importeres ad anden vej?
Avatar billede kmei Nybegynder
10. september 2003 - 22:56 #1
Selv om den melder fejl under import skulle layout være kommet ind. Gå til udviklings menuen og check pre-body på rapporten.

Når du har fundet linien med fejlen i kan du jo skrive igen hvis ikke det giver sig selv.
Avatar billede thorvall Nybegynder
11. september 2003 - 15:21 #2
Hejsa.
Det virker noget sort. Under check af raporter brokker den sige over sidebreden, men det har ikke været noget problem før.
så her er den del af koden der omhandeler koden OrdKartArkiv/Pre-body.

BLOCK
    FILE OrdKartArkiv
    ORDER
    ENDORDER OPEN
    FILTER HIDDEN
    BLOCKREF -1
    FLAGS 0
    XAL Pre-body
        #SET &Startside  = &Page
        #SET &SidsteSide = 0
        #SET &Overf›rt[1]= 0
        #SET &idx=1
        #
        #INTRODUCE DebJournal[TransIdx, OrdKartArkiv.Transaktion]
        #IF L›benummer THEN
        #    #GetFakturaTekster(DebJournal,#MdlOrdre,OrdKartArkiv.Lagerstatus,&TekstNr,&TekstDKK,&Forfald)
        #
        #    {ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿}
        #    {³ Udregn kasserabat                                                    ³}
        #    {ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ}
        #    #KASSERABAT(Deb,OrdKartArkiv.Kasserabat, DebJournal.Dato, DebJournal.SaldoVAL, DebJournal.GebyrFM, DebJournal.GebyrE
        #    DebJournal.Moms + DebJournal.Liniemoms, 0, &KRDato, &KRBel›b)
        #
        #    OUTPUT DebJournal
        #ELSE
        #    RETURN 0
        #ENDIF
        ##Rep_LANGUAGE(OrdKartArkiv.Sprog)
        #
        ##OutputKartotekBuffers(OrdKartArkiv)
        #
        #{opsamling af notatlinier p† ordrehovede.
        #selve udskriften sker p† ordlinieArkiv linietrigger i whilelykke
        #styret af &idx og &idxmax}
        #
        #search notat using NotatIdx
        #    where  notatfileid==67    and
        #            notatrecid==OrdKartArkiv.RecId
        #              SET &tekst[&idx]=tekst
        #              #add(&idx,1)
        #end
        #    SET &idxmax =  &idx
        #    SET &idx    =  1
        #
    ENDXAL
Avatar billede omit Nybegynder
12. september 2003 - 12:11 #3
Har du bar lagt de nye filer oveni din installation ?
Avatar billede kmei Nybegynder
13. september 2003 - 22:12 #4
Kan du ikke sende rapport til its@internal.dk og skrive hvilken C5 (version) du arbejder med.

/
Avatar billede dma Nybegynder
02. januar 2004 - 15:53 #5
Der er kommet et nyt sæt filer (en ny "Hotfix), som du kan få fra din C5 forhandler! Den retter dette, samt indfører rettelser vedr. ny momsregler pr. 1/1-2004