Avatar billede sublimegirl Nybegynder
10. september 2003 - 11:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Skal jeg skifte til MySQL database?

Jeg har lavet et system, som anvender Access som database. Nu jeg jeg kommet i den situation at systemet ikke fungerer mere, blot fordi en anden applikation tilknyttes, og den genererer en ldb-fil, som låser databasen for mit ASP script. System kaput.

Vil det hjælpe hvis jeg anvender en MySQL database i stedet?
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
10. september 2003 - 14:30 #1
hvordan har MySQL database det med fler-bruger adgang?

Hvor f.eks. databasen er åben og bruges af en anden applikation, mens data læses med ASP?
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
10. september 2003 - 15:05 #2
Ja, det bør du kunne løse ved at køre på en MySQL.
MySQL er en "rigtig" database-server. Det er en access-fil desværre ikke.
Avatar billede skyum Nybegynder
10. september 2003 - 23:26 #3
har selv skiftet for flere år siden, på grund af samme problem.
Det har kørt perfekt siden. Du kan kombinere med at have en Accessdatabase som via et program der hedder MyAccess kan benyttes til upload/download af filer indtil du bliver fortrolig med MySql.
Har du lavet din tabel i Access kan du oploade struktur og data til MySql med få klik.
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. september 2003 - 08:49 #4
Jeg vil begynde at prøve at sætte MySQL op på min lokale IIS, og teste med nogle scripts i ASP. Vender så tilbage :)
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. september 2003 - 09:10 #5
By The Way... nogen med nogle knald gode vejledninger i hvordan man får sin IIS til at køre med MySQL database - helt fra bunden?
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. september 2003 - 09:29 #6
- eller måske nogen der sidder med en god bog de kan anbefale?
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
11. september 2003 - 09:36 #7
Hvad er forskellen på MySQL database og SQL Server 2000?
Avatar billede skyum Nybegynder
11. september 2003 - 22:29 #8
Pak mysql ud og installer på c:\ (det er nemmest)
Du skal dobbeltklikke på winmysqladmin i mappen bin.
Herefter skal du klikke på fanen ini og tilrette filen
Sådan kunne din ini-fil se ud:

#This File was made using the WinMySQLAdmin 1.4 Tool

#Uncomment or Add only the keys that you know how works.
#Read the MySQL Manual for instructions

[mysqld]
basedir=c:/mysql
#bind-address=XX.x.x.x
datadir=c:/mysql/data
#language=c:/mysql/share/your language directory
#slow query log#=
#tmpdir#=
port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=XXXXX
password=

Forskellen på mySql og Sql server 2000 er at mysql er gratis og ikke
et Microsoftprodukt. Men det er vel lige meget bare det andet kommer til at virke. Du kan læse om mysql på nettet. Men har du bare lidt forstand på Access og forståelse for at arbejde med databaser, kan du prøve dig frem.
Avatar billede hossein Nybegynder
11. september 2003 - 22:59 #9
Jeg tror du skal vide lidt mere inden du beslutter dig. MySQL er ikke en database. Den understøtter ikke masse funktioner som access og andre gør. Som en eksample hvis du skal lave en side paging så skal du selv lave funktioner da MySQL driveren understøtter ikke "client side cursors". Og det er klart, jo mere funktion jo værre performance. Hvis du har brug for en kraftigere så kan du downloade Microsoft Data Engine (MSDE) som er også gratis. Hvis du vil investere, vel så er der masse andre produkter som er velegnet.
Avatar billede skyum Nybegynder
13. september 2003 - 11:10 #10
Der er ingen problemer med at lave paging og andre funktioner.
Jeg er ikke proff. men kan lave statistik og alt muligt andet på mine asp sider. Det fungerer og afvikles hurtigt. Man bør vel også se på, hvad typer databaser, som tilbydes på webhotellet.