Avatar billede mri Nybegynder
10. september 2003 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med width="100%" og scrollbar

Jeg forsøger at lave en side med 2 områder - et område til venstre, som er variabelt i bredden, og et område i højre side, som er 137px.

Noget a la:

<table width="100%" height="100%">
  <tr>
      <td width="*">&nbsp;</td>
      <td width="137">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

Fint nok, men IE på PC laver plads til en scrollbar i højre side, så tabellen er 100% - 20px.

Jeg vil gerne have, at scrollbaren kommer, når der er overflow på siden - ellers ikke. Siden skal være en sammenhængende side, så jeg kan heller ikke splitte den op.

Det siger sig selv, at løsningen skal være platformsuafhængig.

Nogen ideer?
Martin
Avatar billede ldrada Nybegynder
10. september 2003 - 10:31 #1
man må ikke sætte width="100%"
Avatar billede ldrada Nybegynder
10. september 2003 - 10:31 #2
Avatar billede mri Nybegynder
10. september 2003 - 10:38 #3
nu har jeg sat bredde/ højde med css, men problemstillingen med 20px til scrollbaren er stadig den samme.
Avatar billede mri Nybegynder
10. september 2003 - 11:19 #4
Problemet løst ved at kalde en function på onresize og onload

        <SCRIPT language="Javascript" type="text/javascript">
            function inet_resize() {
                if (document.body.clientHeight > document.body.scrollHeight) {
                    document.body.style.overflow = 'hidden';
                } else {
                    document.body.style.overflow = 'auto';
                }
        </SCRIPT>