Avatar billede overwrite Nybegynder
23. december 2000 - 17:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fjern shit plus klik

når man på en normal side holder shit nede og trykker på et link på siden vil den åbne linket i et nyt vindue... hvordan kan jeg fjerne det? jeg vil helst ikke have at folk skal kunne åbne mit link i en ny side, da det smadre mit frameset lidt! og sikkerheden ville blive en del bedre hvis man kunne fjerne det!
Avatar billede overwrite Nybegynder
23. december 2000 - 17:25 #1
damn shit = shift... hvorfor kan man ikke skrive shift SHIIIFT
Avatar billede amneziac Nybegynder
23. december 2000 - 17:31 #2
Er det ikke værst for folk selv hvis de gør det? Jeg ser ikke at du kan have det helt store problem med det...

Man kan vist nok lave noget i JavaScript, så ens rammer bliver loadet hver gang en side uden rammer bliver kaldt...
Avatar billede bobby Nybegynder
31. december 2000 - 10:32 #3
I http://developer.irt.org/script/259.htm er der et ekspempel på hvordan man kan fange key-strokes. Kan ikke umiddelbart se hvad værdien er for shift+click/enter, men du kan måske få inspiration fra deres eksempel.
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. januar 2001 - 10:28 #4
Snarere end at undertrykke shift kunne du evt sørge for at de sider der \"shit-klikkes\" kikker efter on de er ved at blive loaded til det rette frameset. og redirecter hvis de ikke er.
I hver af den slags undersider skrived du fx:

<script language=\"JavaScript\"> <!--

var myFrame = \"expframe.html\";            // frameset side siden skal ligge i
var myMenu  = \"expframemenu0.html\";  // default indhold i menu ramme
var myMain  =  \"expframemain0.html\";    // default indhold i main ramme

var myURL  = myFrame +\"?menu=\"+escape(myMenu) +\"&main=\"+escape(self.location.href);

if ( parent==self ) {
  location.replace ( myURL );
//  alert( \"loaded \"+myURL );
};

// --> </script>

i filens head-sektion
og i frameset filen (her \"expframe.html\") skriver du:

<script language=\"JavaScript\"><!--

var myFrame = \"expframe.html\";            // denne frameset fil
var myMain  = \"expframemain0.html\";    // default indhold i minMain underramme
var myMenu  = \"expframemenu0.html\";    // default indhold i minMenu underramme

var txvals  = 0;
if ( self.location.href.indexOf(\"?\") > 0 ) {
  txtemp = self.location.href.substring(self.location.href.indexOf(\"?\")+1);
  txvals = txtemp.split(\'&\')
  for ( i=0; txvals.length > i; i++ ) {
    txvals[i] = txvals[i].split(\"=\");
    if (txvals[i][0]==\"main\") myMain=unescape(txvals[i][1]);
    if (txvals[i][0]==\"menu\") myMenu=unescape(txvals[i][1]);
  }
};

function setFrames() {
  frames.minMenu.location = myMenu;
  frames.minMain.location  = myMain;
}

// --> </script>
</head>

<frameset cols=\'25%,*\' framespacing=0 onLoad=\'setFrames()\'>
  <frame name=\'minMenu\' src=\'about:blank\' frameborder=1>
  <frame name=\'minMain\' src=\'about:blank\' frameborder=1>
</frameset>
<noframes>
  Beklager. Din browser kan ikke vise rammer og jeg er for doven til at lave en rammeløs version til dig.
</noframes>

Jeg har taget selve framesettet med så du kan se onload aktiveringen og navnene på rammerne.
\'about:blank\' som filnavn til en tom ramme duer vist desværre ikke til Opera.

mvh JakobA