Avatar billede 4us.dk Nybegynder
09. september 2003 - 19:35 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Dele forbindelse mellem 2 computere ORDENLIGT

Hejsa eksperter!

Jeg har ADSL 2 mbit Cybercity med router.

Er der en mulighed for at jeg kan dele min forbindelse 50/50 op mellem 2 computere så den ene ikke tager det hele?

på forhånd tak.
Avatar billede zooomah Nybegynder
09. september 2003 - 19:56 #1
hvad har du prøvet indtil videre da du siger den ene tager hele forbindelsen?

Og hvad for et windows kører du?
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
09. september 2003 - 20:01 #2
Jeg kører WinXP Pro på begge maskiner

Jeg har ikke prøvet noget, da jeg ingen steder kan finde nogle beskrivelser som hjælper...

Det skal være sådan at lige meget hvad, har hver computer kun 50% af forbindelsen...
Avatar billede zooomah Nybegynder
09. september 2003 - 20:03 #3
kører du som server eller har i en hop sala hop? :>
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
09. september 2003 - 20:07 #4
hop sala hop? hvad er det? :)

Nej - helt alm. workstations med windows xp pro og ADSL...

Vi har Cico router og en switch - det eneste

Det skal ikke være en løsning med en ekstra computer jeg leder efter...
Avatar billede zooomah Nybegynder
09. september 2003 - 20:09 #5
jeg kan desværre kun besvare dit spørgsmål hvis du kørte som server :/
Avatar billede kenp Novice
09. september 2003 - 20:32 #6
Der er ikke nogle programmer som er "gode" nok til at gøre det, problemet er at det program skal indstalleres på begge computeren, men det vil også begrænse jeres lan hvis i skal dele filer m.m. ellers skal i kigge på en computer som skal stå som server.

www.netlimiter.com

ellers skal i op og købe monster dyre swiche fra cisco som kan gøre det.
Avatar billede masis Nybegynder
09. september 2003 - 21:05 #7
Du skal hav en (HUB) for at dele din ADSL forbindelse mellem 2 computere.
En HUB er ligesom en stikdåse som deler internet eller lokal netværk.
Du kan købe en 5 ports HUB på dette link www.brinck.dk
Hos brinck koster 249 kr.
Du kan også prøv på dette link www.edbpriser.dk eller www.get2prices.dk
her kan du måske købe den billiger.
Avatar billede kenp Novice
09. september 2003 - 21:09 #8
drjkdv -> har du læst hvad han spørger om i det hele taget?
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
09. september 2003 - 21:18 #9
kenp: Okay, det er så i orden :)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
09. september 2003 - 21:19 #10
Kommer du med et svar zooomah? så kan i dele fordi i prøvede :)
Avatar billede jpv Nybegynder
09. september 2003 - 23:30 #11
Jeg tror at det du søger er Quality of service.
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/cisintwk/ito_doc/qos.htm#1020563
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
09. september 2003 - 23:39 #12
jpv: det tror jeg ikke, efter hvad jeg forstår af det.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
12. september 2003 - 04:39 #13
Jeg har ikke fundet en løsning som holdt... så jeg lukker... men i kan dele points
Avatar billede masis Nybegynder
12. september 2003 - 21:37 #14
Tak for pointet!