Avatar billede hanne_hoffmann Nybegynder
09. september 2003 - 16:32 Der er 3 kommentarer

Tonerforbrug / forbrugsrapport - HP LJ 4050

http://216.239.41.104/custom?q=cache:cXmBnZ5nKY0J:static.userland.com/gems/kajsEgenSite/Fi2476dk.pdf+tonerforbrug&hl=da&ie=UTF-8

står bl.a. følgende om en Hp printer:

"HP LaserJet 4050 er udviklet til at give problemfri tilslutning til netværket og dens drivere kan installeres fra en ekstern PC, fra Internet, automatisk efter behov – og på sædvanlig vis.

HP Resource Manager leveres som standard som et værktøj til effektiv udnyttelse af harddisken.

Man kan endda få udskrevet en forbrugsrapport med det eksakte papir- og tonerforbrug(pixel-antal) for hver printer. HP LaserJet 4050T/TN Kuvertfremfører 500-arks-ekstrakassette 1 x 100-arks-universal-bakke 250-arks-ekstra-kassette."

Kender nogen det omtalte "HP Resource Manager" - og i så fald - er det pålideligt?

Hvorfor nævnes der en harddisk i forbindelse med en printer?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. september 2003 - 16:40 #1
HP Resource Manager følger åbenbart med. Det har ikke umiddelbart noget at gøre med printeren. Læs her:
http://h30081.www3.hp.com/products/prm/
Jeg kender ikke selv produktet.
Avatar billede nmh Nybegynder
09. september 2003 - 17:05 #2
Det ser ud til at min henvisning ovenfor er til et andet produkt HP Process Resource Manager. (det skal åbenbart ikke være for let at holde styr på produkterne ;o) ).

Her er et par andre henvisninger:
http://www.pcwb.com/hp/resourcemanager.jphtml

http://216.239.41.104/search?q=cache:mFagssgNRAMJ:software.stanford.edu/pub/Windows/HP/4550DN%2520CD/ENGLISH/RESMGR/WINNT/DISK1/READ.WRI+%22HP+Resource+Manager%22+&hl=da&ie=UTF-8

Det er ikke mit indtryk at det er et særligt interessant produkt. Men HP 4050 er en glimrende printer.
Avatar billede stefs Nybegynder
12. september 2003 - 00:50 #3
HP Resource Manager virker fint og bruges mest i store netværk installationer til at holde styr/overblik på printerne og deres brug.

Harddisk nævnes da printeren kan have en hardisk installeret til bl.a. spool filer, da netkortet kan fungere som printerservere, og så er det godt at have lidt plads til spool filerne.

/Steffen

PS: Jeg har selv en HP4000 (dog uden harddisk og jeg bruger ikke HP Resource Manager, da printeren står inde for rækkevide)