Avatar billede alh Nybegynder
09. september 2003 - 13:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man indhente flere farve til f.eks font?

Ville høre om der var en eller flere derude som vidste om det var mugligt og hvis ja hvordan man fik en større farvemulighed i excel?!
Avatar billede alh Nybegynder
09. september 2003 - 14:02 #1
mugligt ...flot nok *gg* muligt..ik'
Avatar billede aheiss Praktikant
09. september 2003 - 14:14 #2
Man kan faktisk definere sin standard palette som man vil - dog via VBA: Køres følgende makro eksempelvis, bliver standard farven for farve 1 til 5 rød for netop dette regneark. Hvilket er lidt dumt men sådan fungerer det.
Sub definer_farve()
    ActiveWorkbook.Colors(5) = RGB(255, 0, 0)
    ActiveWorkbook.Colors(4) = RGB(255, 0, 0)
    ActiveWorkbook.Colors(3) = RGB(255, 0, 0)
    ActiveWorkbook.Colors(2) = RGB(255, 0, 0)
    ActiveWorkbook.Colors(1) = RGB(255, 0, 0)
End Sub
Avatar billede alh Nybegynder
11. september 2003 - 17:14 #3
det du gør er bagefter ik' jeg mener er det muligt at tilføje farver til de muligheder man allerede har i "paletten" hvis du forstår..
Avatar billede aheiss Praktikant
12. september 2003 - 10:53 #4
Jeg mener kun du kan vælge 56 farver ad gangen. Men dem kan du så sætte op som du vil. Det kunne f.eks. være 56 forskellige rødlige nuancer. De defineres her :

Funktioner - Indstillinger - Farve - Rediger - Brugerdefineret

Du kan have en palette pr. excel-fil. Dvs. 112 farver i to filer - men ikke samtidigt.

Skal du bruge flere end 56 ?
Avatar billede alh Nybegynder
13. september 2003 - 13:52 #5
nej det var lige det svar jeg søgte tusind tak for hjælpen.. :)
Avatar billede alh Nybegynder
13. september 2003 - 13:53 #6
hov var lige ved at accepter forkert smider du et svar :)
Avatar billede aheiss Praktikant
15. september 2003 - 09:38 #7
Godt du kunne bruge det - og her er et svar ;)